اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 25 مرداد 1392 / کد مطلب: 6644 / نظرات: 0


اولين نشست كميته راهبردي قرآن پژوهي و طب برگزار مي شود


اولين نشست كميته راهبردي قرآن پژوهي و طب برگزار مي شود سرپرست مركز قرآن و عترت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي كشور گفت : اولين نشست كميته راهبردي قرآن پژوهي و طب در مهرماه امسال در اين مركز برگزار مي شود .

به گزارش سبزوارپیام، حسين همتي روز جمعه در حاشيه برگزاري هيجدهمين جشنواره قرآني دانشگاه هاي علوم پزشكي در سبزوار در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به مشخص شدن ۹ نفر عضو براي اين كميته، افزود : وظيفه اصلي كميته راهبردي روش هاي تحقيق با استفاده از پژوهشگران و كارشناسان حوزه قرآن است .
وي با بيان اينكه همه موارد سلامت جسمي و روحي در قرآن قابل اتخاذ است ،اظهار داشت : استخراج منابع قرآني بسيار با اهميت است و تحقيق از منابع قرآني بايستي به گونه اي باشد كه دستاوردهاي علمي را به قرآن تحميل نكنيم بلكه اين دستاوردها را از قرآن استخراج كنيم.
وي افزود : پس از نشست هاي كميته راهبردي قرآن پژوهي و طب در مركز قرآن و عترت وزارت بهداشت ،كميته ها در بقيه دانشكده ها فعال مي شود و اين كميته ها در ساير مناطق و دانشگاه ها هم كار پژوهشي خود را شروع مي كنند.
سرپرست مركز قرآن و عترت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي با اظهار اينكه عملا به سمت پژوهشي شدن فعاليت هاي قرآني دانشگاه ها پيش مي رويم ،گفت : در نظر داريم اولين كنگره ملي قرآن پژوهي در اواخر سال آينده و كنگره بين المللي قرآن پژوهي و طب را هم در سال ۹۴ برگزار كنيم .
همتي همچنين با اشاره به برگزاري نشست شوراي سياستگذاري سبك زندگي اسلامي در مراكز قرآن و عترت وزارت بهداشت، افزود : در همه دانشگاه ها كميته هاي سبك زندگي اسلامي با استفاده از منويات مقام معظم رهبري پيگيري و برگزار مي شود. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.