اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 26 مرداد 1392 / کد مطلب: 6650 / نظرات: 0


بایستی فعالیت های قرآنی را هنرمندانه به قشر مخاطب نشان دهیم


بایستی فعالیت های قرآنی را هنرمندانه به قشر مخاطب نشان دهیم سرپرست مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور گفت : برای ترویج معارف و مفاهیم بلند قرآنی بایستی فعالیت های قرآنی را هنرمندانه به قشر مخاطب نشان دهیم .

به گزارش سبزوارپیام، حسین همتی روز شنبه در حاشیه برگزاری هیجدهمین جشنواره قرآنی دانشگاه های علوم پزشکی در سبزوار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ،افزود: با محدود کردن قرآن به حفظ ، صوت و لحن هم در حق قرآن و هم دانشجو جفا کرده ایم .

وی اظهار کرد: حوزه فعالیت های قرآنی بسیار گسترده است و با ورود به هر دریچه ای از معارف قرآنی دنیایی بر روی انسان گشوده می شود.

وی افزود : تدبر ، ترجمه ، مفاهیم ، تفسیر ، هنرهای قرآنی و پژوهش در حوزه قرآن از جمله مواردی در این حوزه است که علاقمندان خاص خود را دارد.

وی با تاکید بر توجه بیشتر به فعالیت های قرآنی اظهار داشت : بایستی با گسترش فعالیت های قرآنی در حوزه های مختلف هنری و پژوهشی ، جامعه هدف مخاطبان قرآنی را افزایش دهیم .

وی با اشاره به اثرات ارزشمند توجه به مفاهیم و آموزه های قرآنی در جامعه،گفت : پیاده شدن مفاهیم و آموزه های قرآنی در جامعه موجب برطرف شدن بسیاری از مشکلات و گرفتاری های جامعه می شود.

سرپرست مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برگزاری رقابت در بخش هنرهای قرآنی در پنج رشته خط ، تذهیب ، نقاشی ، نماهنگ و عکس ، افزود : قصد داریم برای سال آینده این پنج رشته را به 25 رشته در بخش هنرهای قرآنی افزایش دهیم .

همتی با اشاره به برگزاری هیجدهمین جشنواره قرآنی اساتید، کارکنان و دانشجوبان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سبزوار گفت : برگزاری جشنواره ها به عنوان مشوق و آغاز کننده ای است تا دانشجویان را بیش از پیش با مباحث دیگر قرآن آشنا کنیم .

دبیر هیجدمین جشنواره قرآنی اساتید، کارکنان و دانشجویان علوم پزشکی کشور با اشاره به برگزاری بخش شفاهی این جشنواره در سبزوار، گفت : 900 نفر متسابق از 56 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در این شهرستان رقابت می کنند .

هیجدمین جشنواره قرآنی اساتید ، کارکنان و دانشجویان علوم پزشکی کشور از24 تا 27 مردادماه جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در حال برگزاری است .



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.