اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 28 مرداد 1392 / کد مطلب: 6667 / نظرات: 0

مدير كل بيمه سلامت خراسان رضوي:


نگاه ما تقويت خدمات بيمه سلامت در شهرستان ها است


نگاه ما تقويت خدمات بيمه سلامت در شهرستان ها است مدير كل بيمه سلامت خراسان رضوي گفت : در راستاي گسترش و تعميق خدمات بيمه سلامت ، نگاه ما تقويت هر چه بيشتر شهرستان ها است .

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ايرنا، دكتر ابراهيم گلمكاني در مراسم توديع و معارفه رئيس اداره بيمه سبزوار كه در سالن اجتماعات مركز بهداشت با حضور مسوولان برگزار شده بود، افزود : سبزوار داراي جايگاه در استان خراسان رضوي بوده و در مقام جمعيتي با برخي استان ها قابل رقابت است .
وي با بيان اينكه سبزوار نگاه سرپرستي به چند شهرستان و بخش همجوار دارد ،اظهار داشت : سبزوار با قدمت تاريخي پنج هزار ساله با قيام سربداران و دانشمندان و فيلسوفان بنام همچون حاج ملاهادي سبزواري ، ابوالفضل بيهقي، دكتر شريعتي و ديگر انديشمندان شهرستاني تاريخي و روشنگري در كشور است.
وي با بيان اينكه هدف اين است كه به عدالت در سلامت نزديكتر شويم، گفت : از بين رفتن هم پوشاني بيمه ها، كامل شدن پوشش بيمه اي در سطح جامعه و بالارفتن بهره وري سيستم بيمه اي از ديگر اهداف و اولويت هاي بيمه سلامت است.
وي اظهار داشت : با بيمه سلامت در وهله نخست سلامتي را بيمه كنيم و به بيمه پيشگيري و بهداشتي ورود پيدا كرده و از نگاه اقتصاد به سيستم بيمه اي كشور مي نگريم.
مديركل بيمه سلامت خراسان رضوي با اشاره به تشكيل جلساتي با صندوق هاي بيمه اي افزود : با توجه به تغييرات قيمتي كه در خدمات مختلف سال گذشته داشتيم از جمله تغييرات قيمت داروها سازمان بيمه سلامت متناسب با تغيير قيمت ها پذيرش نسخ را مطابق كرد.
دكتر گلمكاني گفت : در مهرماه سال گذشته يكهزار و ۳۰ قلم دارو افزايش قيمت داشتيم و ۵۳ قلم داروي گياهي كه قبلا تحت پوشش نبودند تحت پوشش قرار گرفت.
وي با اظهار اينكه ۹۰ تا ۱۰۰ درصد تمام داروهاي بيماران خاص نيز تحت پوشش اين بيمه قرار گرفت، افزود : پروتزهاي مفصلي با هر علتي كه شكستگي حاصل شده هم تحت پوشش بيمه قرار گرفت .
وي با بيان اينكه ۷۵ درصد پرداخت هاي بيمه سلامت از محل اعتبارات دولتي مي باشد، گفت: بخش زيادي از جمعيت تحت پوشش بيمه روستاييان مي باشند كه هيچ يك از آنها بيمه اي را پرداخت نمي كنند و همچنين قشر بي شماري از مردم نيز تحت پوشش بيمه ايرانيان مي باشند كه ۵۰ درصد آن در تعهد دولت مي باشد.
مدير كل بيمه سلامت خراسان رضوي افزود : در حال حاضر بيمه روستايي تا پايان ارديبهشت ماه سال جاري ، داروخانه هاي خصوصي تا پايان فروردين ماه امسال و بيمارستان ها تا ديماه سال گذشته تسويه شده است .
دكتر گلمكاني با اشاره به تاخيري كه در نظام پرداختي ها در بيمه به دليل كمبود اعتبارات بوجود آمده، اظهار داشت : اميدواريم با تخصيص اعتبارات جديد بتوانيم هر چه سريعتر مطالبات سال قبل بيمارستان ها را تسويه كنيم.
رييس سابق اداره بيمه سلامت سبزوار نيز در اين نشست با ارايه گزارشي از فعاليتهاي انجام شده، گفت : شهرستان سبزوار به انضمام شهرستان هاي جوين و جغتاي داراي حدود ۳۰۰ هزار بيمه شده است .
دكتر محمدآبادي افزود : از اين تعداد ۴۷ هزار بيمه شده مربوط به شهرستان جغتاي ، ۴۹ هزار جوين و ۱۹۵ هزار مربوط به روستاهاي سبزوار است .
وي كمبود نيرو در اداره بيمه سلامت سبزوار را از جمله دغدغه هاي اين اداره عنوان كرد و گفت : عليرغم اين مسئله از تمام ظرفيت نيروهاي موجود استفاده شده و با اين نيروها ماهانه دو هزار پرونده بيمارستاني را رسيدگي مي كنيم .
وي اظهار داشت : شش بيمارستان شامل سه بيمارستان در سبزوار ، يك مركز جراحي محدود و دو بيمارستان هم در جوين و جغتاي تحت پوشش بيمه است .
در اين نشست از زحمات دكتر محمدآبادي با اهدا لوح و هديه اي تقدير شد و دكتر الهه رادفر به عنوان رييس اداره بيمه سلامت سبزوار انتخاب شد . 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.