اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 30 مرداد 1392 / کد مطلب: 6678 / نظرات: 0


امام جمعه خوشاب: رونق مساجد توجه و همكاري همه جانبه را مي طلبد


امام جمعه خوشاب: رونق مساجد توجه و همكاري همه جانبه را مي طلبد امام جمعه خوشاب گفت : رونق مساجد به عنوان بزرگترين پايگاه هاي فرهنگي و مذهبي، توجه و همكاري همه جانبه را مي طلبد .

به گزارش سبزوارپیام، حجت الاسلام و المسلمين محمد صاحبي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به شگل گيري تربيت اسلامي بعد از خانواده در مساجد، افزود : اگر مي‌خواهيم جامعه‌اي سالم داشته باشيم بايستي در رونق بخشيدن بيشتر اين پايگاه‌هاي فرهنگي و مذهبي بكوشيم.
وي مساجد را داراي كاركردها و ظرفيت هاي بي شماري عنوان كرد و اظهار داشت : متاسفانه از ظرفيت مساجد آنچنان كه بايد و شايد استفاده نشده است.
وي اولويت مساجد را تقويت بنيه ديني و فرهنگي جامعه عنوان كرد و افزود : در حال حاضر دشمنان به دنبال نابودي مساجد به عنوان بنيان فرهنگي و ديني جامعه هستند.
امام جمعه خوشاب با اشاره به اينكه در مقابل اين هجمه دشمنان بايستي حركت جمعي و دلسوزانه انجام شود، اظهار داشت : در اين هجمه فرهنگي دشمنان، نياز به جهاد اكبر است .
حجت الاسلام صاحبي با اشاره به تشكيل كانون هاي فرهنگي در مساجد به عنوان يك ضرورت، گفت : متناسب با آسيب هايي كه دشمنان ايجاد مي كنند بايستي كار فرهنگي انجام شود.
وي به تعبير زيباي امام راحل (ره) كه مسجد سنگر است اشاره كرد و گفت : علاوه بر آن در مسجد جايي به نام محراب تعبيه شده كه در حقيقت هم ارتباط با خدا را مي رساند و هم جنگ با شيطان و نفس اماره است.
وي با بيان اينكه در روايات داريم اگر مي خواهيد بهترين دوست را انتخاب كنيد، بهترين دوست شما دوست مسجدي است، افزود : دوست مسجدي خدا را دارد ، انسان بي بندو باري نيست بلكه دوستي امين و مورد اعتماد است.
وي امام جماعت آگاه به مسائل روز ، اهل مطالعه ، جوان گرا و خوش خلق را از ويژگي هاي يك مسجد باجاذبه دانست و گفت : همچنين فضاي فيزيكي زيبا و تميز ، هيات امنا و خادم مسجد خوب و خوش برخورد نيز از ديگر ويژگي هايي است كه موجب مي شود افراد بيشتري جذب اين پايگاه هاي فرهنگي و مذهبي شوند. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.