اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 30 مرداد 1392 / کد مطلب: 6679 / نظرات: 0


همايش تغذيه با شير مادر در شهرستان خوشاب برگزار شد


همايش تغذيه با شير مادر در شهرستان خوشاب برگزار شد همايش تغذيه با شير مادر ، در شهرستان خوشاب امروز با حضور جمعي از مسوولان شبكه بهداشت و درمان ، داوطلبين سلامت ، بهورزان و مادران موفق در امر شيردهي اين شهرستان برگزار شد .

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ايرنا ، يكي از كارشناسان برنامه‌ي ترويج تغذيه با شير مادر شبكه‌ بهداشت ودرمان خوشاب در اين همايش گفت : آغاز تغذيه نوزاد با شيرمادر از لحظات نخست تولد و حمايت مادرموجب تداوم شيردهي، اثرات مثبت جسمي و روحي و نيز سلامت كودك مي شود.
صديقه استيري با اشاره به اثرات هم آغوشي مادر و نوزاد در ساعات اوليه افزود : آغوز به عنوان مهمترين قسمت شير مادر داراي چربي و مواد مغذي فراواني است كه در سه روز اوليه نوزاد از آن استفاده مي كند.
وي مهم‌ترين نشانه‌ مطلوب بودن تغذيهي كودك با شيرمادر را وزن‌گيري مطلوب كودك دانست و گفت: اين نشانه با ثبت روند رشد او طي مراقبت‌هاي دوره‌اي و بهداشتي مادر و كودك مشخص مي‌شود.
وي با اظهار اينكه تا شش ماهگي نوزاد بايستي منحصرا با شيرمادر تغذيه شود و پس از شش ماهگي غذاي كمكي نيز به كودك داده مي شود، اظهار داشت : از شش ماهگي تا يك سالگي ابتدا شيرمادر و سپس غذاي كمكي و از يك تا دو سالگي ابتدا غذا و سپس شيرمادر توصيه مي شود.
وي با اشاره به اهميت شير مادر در تغذيه نوزادان گفت : نوزاداني كه از شير مادر تغذيه مي كنند از سيستم ايمني و هوش بالاتري برخوردارند.
وي ادامه داد : همچنين آمارها نشان مي دهد مادراني كه فرزندان خود را شير مي دهند كمتر دچار سرطان هاي تخمدان و رحم مي شوند .
همايش شيرمادر در خوشاب توسط شبكه بهداشت و درمان در سالن اجتماعات جهاد كشاورزي اين شهرستان برگزار شد.
مدیر جهاد کشاورزی خوشاب در حاشیه برگزاری این همایش گفت : در راستای تفاهم نامه بین اداره و شبکه بهداشت و درمان خوشاب کلاس های آموزشی و همایش هایی  برای آموزش و اطلاع رسانی بیشتر در خصوص سلامت برگزار می شود .
 مهندس محمود اکبری منش با  اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و آموزش  در خصوص کاهش اثرات سموم کشاورزی  و مصرف متعارف و معقول این مواد  اشاره کرد و گفت : در این راستا  کلاس های آموزشی برای روستاییان برگزار  می شود .
مدیر جهاد کشاورزی خوشاب اظهار داشت :  در راستای کاهش مصرف سموم کشاورزی و جلوگیری از خطرات آن توسعه محصول سالم را در برنامه داریم .
 مهندس اکبری منش اظهار داشت :  محصول سالم محصولی است که در تولید آن استفاده از کودهای شیمیایی و سموم در حد استاندارد و قابل قبول کارشناسان است .
وی به اثرات سموم کشاورزی و آفت کش ها برای  جنین اشاره کرد و گفت : با توجه به خطراتی که سموم کشاورزی بروی جنین دارد خانم های باردار بایستی   از مواجه یا تماس با این گونه مواد خودداری کنند .
در اين همايش ۱۰ نفر از مادران موفق در امر شيردهي تجليل شدند . 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.