اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 9 شهريور 1392 / کد مطلب: 6733 / نظرات: 1


علاقه مندان تاریخ و فرهنگ خراسان به بازدید از بناهای تاریخی سبزوارشهر دیرینه های پایدار شتافتند


امید برومندی /شماری از علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ سرزمین کهن خراسان در قالب یک تور گردشگری یک روزه به بازدید از شماری از بناهای تاریخی و اماکن گردشگری دارالمومنین سبزوار شهر دیرینه های پایدار شتافتند.
در این تور یک روزه که با همت شماری از جوانان علاقه مند سبزوار و با حمایت شهرداری ، اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری سبزوار و محمدرضا محسنی ثانی نماینده مردم غرب خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد ، آرامگاه حکیم حاج ملاهادی اسرارسبزواری فیلسوف بزرگ شرق ، ملاحسین واعظ کاشفی نویسنده کتاب مشهور روضه الشهدا و بنیان گذار روضه خوانی درایران ،مصلی تاریخی سبزوار با قدمت دوران سربداری و پیش از آن ، محوطه باستانی سبزوار به نام تپه دامغانی ها ، آرامگاه اسطوره ای سهراب و المان رزم رستم و سهراب در باغ ملی سبزوار ، آرامگاه بقراط التولیه پزشک حاذق سبزوار در دوران قاجار ، موزه مردم شناسی سبزوار ، سفرخانه سنتی قیصریه و مسجد جامع مورد بازدید قرار گرفت.
مسعود پسندیده منتخب چهارمین دوره شورای اسلامی شهر سبزوار از میهمانان افتخاری این تور بود و در حاشیه بازدید از بناهای تاریخی سبزوار ، بر لزوم گسترش گردشگری برای اشتغالزایی و غلبه بر مشکلات اقتصادی کشور تأکید کرد.
وی قول داد در دور جدید فعالیت شورای شهر سبزوار که در آن عضویت دارد، موضوع گردشگری را با جدیت دنبال کند و در جهت شکوفایی استعدادهای بکر مانده سبزوار در زمینه تاریخی و فرهنگی ، نهایت تلاش خود را به عمل آورد.
محمدعبدالله زاده ثانی کارشناس میراث فرهنگی و گردشگری سبزوار از دیگر همراهان این تور گردشگری بود که در هنگام بازدید از هریک از بناهای تاریخی ، توضیحات لازم را ارائه می داد.
عبدالله زاده شهر سبزوار را مانند گنجینه بکری از آثار و ابنیه ارزشمند تاریخی ، توصیف کرد که در صورت معرفی و بهره برداری صحیح از این آثار ، سبزوار به یکی از قطب های اصلی گردشگری کشور تبدیل می شود.
حمیدحمیدیان مسوول برگزاری این تور گردشگری : هدف از اجرای چنین برنامه ای را معرفی جاذبه های گردشگری ارزشمند سبزوار به مردم ومسافران این شهر تاریخی عنوان کرد.
وی ضمن سپاسگزاری از همه حامیان این برنامه به ویژه از همکاری های مناسب آژانس صحرا قدردانی کرد و گفت به دلیل استقبال مناسب همشهریان از برگزاری این تور ، درآینده ای نزدیک تور بازدید از مکان آتشکده آذربرزین مهر یکی از سه آتشکده اصلی ایران عصر ساسانی که در سبزوار بنا شده است و بازدید از کویرخاطره انگیز مزینان زادگاه دکتر علی شریعتی برگزار خواهد شد...
برمبنای همین گزارش آخرین مقصد این تور گردشگری نیز ، بازدید از جاذبه های طبیعی منطقه ییلاقی طبس در 20 کیلومتری شمال شهر سبزوار بود.
اجرای رقص محلی چوب بازی توسط گروه هنری "ورشرنگ" و اجرای زنده موسیقی در محل کاروانسرای فرامرزخان از جمله برنامه های جانبی این تور گردشگری بود که با استقبال بازدیدکنندگان مواجه گردید.
 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.