اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 10 شهريور 1392 / کد مطلب: 6743 / نظرات: 0


60 گروه تعزیه در شهرستان سبزوار فعال هستند


60 گروه تعزیه در شهرستان سبزوار فعال هستند رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت تعاونی هنرمندان نمایش تعزیه سبزوار از ساماندهی و فعالیت 60 گروه تعزیه در این شهرستان خبر داد .

به گزارش سبزوارپیام، علی اکبر دلبری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : 300 نفر از تعزیه خوانها تحت پوشش بیمه بوده و 65 نفر هم مستمری بگیر هستند.

وی با اشاره به اجرای برنامه توسط تعزیه خوانان سبزوار همزمان با روز شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت : دو گروه از تعزیه خوانان سبزوار برای اجرا در روز شهادت این امام همام مجوز گرفته اند .

وی ادامه داد : در بعد از ظهر روز شهادت امام جعفر صادق (ع) یک گروه در خیابان رازی 25 سبزوار واقع در روبروی مسجد بلال و گروه دیگر در روستای حسین آباد به اجرای برنامه می پردازند.

مدیرعامل شرکت تعاونی هنرمندان نمایش تعزیه سبزوار استقبال مردم این شهرستان را از این برنامه های مذهبی کم نظیر عنوان کرد و گفت : در هر مجلس تعزیه این شهرستان هزاران نفر از مشتاقان ائمه اطهار (ع) حضور دارند.

وی با اظهار اینکه سبزوار یکی از شهرهای پایه گذار هنر تعزیه در کشور است، افزود: مرحوم ملاواعظ کاشفی سبزواری نویسنده روضه الشهدا که کتاب وی دستمایه اولیه اشعار تعزیه است از این شهرستان برخاسته است .

وی با بیان اینکه تعزیه سبزوار جهانی شده، گفت : دو سال است که گروه تعزیه سبزوار به کشور افغانستان عازم می شوند و اعزام گروه تعزیه به کشور ترکیه را نیز در برنامه داریم.

مدیرعامل شرکت تعاونی هنرمندان نمایش تعزیه سبزوار همچنین خواستار ایجاد تکیه ای برای اجرای تعزیه در این شهرستان شد و ابراز امیدواری کرد با توجه به پیگیری های انجام شده با همکاری مسوولان هر چه سریعتر نسبت به واگذاری زمین اقدام شود .



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.