اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 11 شهريور 1392 / کد مطلب: 6746 / نظرات: 0

امام جمعه موقت داورزن


مکتب تشیع با تلاش های علمی و فرهنگی امام صادق (ع) شناخته و معرفی شد


 امام جمعه موقت داورزن گفت : مکتب تشیع با تلاش های خستگی ناپذیر و فعالیت های علمی فرهنگی امام صادق (ع) در جهان شناخته و معرفی شد.

به گزارش سبزوارپیام، حجت الاسلام محمد تقی معلمی فر امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این امام همام ، مفاهیـم عقیدتی و احکام شریعت را منتشر و تـوده های عظیم دانشمندان را به منظورآمـوزش مسلمانان مجهز کرد.

وی اظهار داشت : اهمیت فعالیت های فکری و فرهنگی امام جعفر صادق (ع) تا جایی است که آنچه در حال حاضر از معارف ناب اسلامی در اختیار ماست، به دلیل معرفی حقیقی دین و مذهب صحیح اسلام توسط این امام همام است.

حجت الاسلام معلمی فر ادامه داد : آنچه به دوره امامت حضرت امام صادق(ع) ویژگی خاصی بخشیده، استفاده ازعلم بی کران امامت، تربیت دانش طلبان و بنیانگذاری فکری و علمی مذهب تشیع است.

وی با اشاره به بخشی از زندگی آن حضرت گفت : تولد امام ششم در روز 17ربیع الاول سال 83 و پدرش امام محمد باقر ( ع ) و مادرش ˈام فروه ˈ دختر قاسم بن محمد بن ابی بکر می باشد.

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) تا سن 12 سالگی معاصر جد گرامیش حضرت سجاد و مدت 19 سال نیز در خدمت پدر بزرگوارش امام محمد باقر (ع ) زندگی کرد، افزود : بنابر این صرف نظر از جنبه الهی و افاضات رحمانی که هر امامی آن را دار است ، بهره مندی از محضر پدر و جد بزرگوارش موجب شد که آن حضرت با استعداد ذاتی و شم علمی و ذکاوت بسیار ، به حد کمال علم و ادب رسید.

امام جمعه موقت داورزن اظهار داشت : پس از شهادت پدر بزرگوارش 34 سال نیز دوره امامت امام ششم (ع) بود که در این مدت مکتب جعفری را پایه ریزی کرد و موجب بازسازی و زنده نگهداشتن شریعت محمدی (ص) شد.

حجت الاسلام معلمی فر به تربیت چهار هزار شاگرد در دوران امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و گفت : زمان آن امام همام در حقیقت عصر طلایی دانش و ترویج احکام است .

وی فضائل امام جعفر صادق (ع) را بی شمار توصیف کرد و گفت : زندگانی آن حضرت در اخلاق ، عبادات ، کار و تلاش ، بعد فردی و اجتماعی شخصیت برای ما مسلمانان الگو است. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.