اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 11 شهريور 1392 / کد مطلب: 6747 / نظرات: 0

یکی از طلاب حوزه علمیه قم:


امام جعفر صادق (ع) مکتب تشیع را احیا کرد


 یکی از طلاب حوزه علمیه قم در مراسم عزاداری مردم سبزوار به مناسبت شهادت امام صادق (ع)، گفت : آن امام همام مکتب تشیع را احیا کرد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام حسین پور امروز در این مراسم افزود : از هیچ یک از علمای اهل بیت (ع) به اندازه امام صادق(ع ) حدیث نقل نشده است و بخش عمده احادیث بجا مانده از دوران این امام همام است .

وی با بیان اینکه حضرت امام جعفر صادق (ع) در 25 شوال سال 148 هجری با زهر توسط منصور دوانیقی به شهادت رسید، افزود : امسال یکهزار و 286 سال از شهادت آن امام همام می گذرد.

وی اظهار داشت : در بین ائمه، امام جعفر صادق (ع) شیخ الائمه هستند زیرا عمر شریفشان از همه ائمه اطهار (ع) بیشتر است.

وی با تاکید بر الگوبرداری از سیره اهل بیت در زندگی، افزود : یکی از سیره های اهل بیت در زندگی روحیه شکر گزاری به درگاه خداوند است آن بزرگواران در همه حال شاکر نعمت های خدا بودند.

حجت الاسلام حسین پور اظهار داشت : ما شیعیان اگر تا صبح قیامت سر به سجده بگذاریم و شکر کنیم که فقط محب و شیعه اهل بیت هستیم این محبت و نعمت شکرش ادا نمی شود.

وی یکی دیگر از سیره های عملی اهل بیت (ع) را که بایستی برای ما همیشه در زندگی الگو باشد احترام به پدر و مادر عنوان کرد و اهمیت این امر را با توجه به به سفارشات موکد خداوند و اهل بیت (ع) در آیات قرآنی و روایات متذکر شدند. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.