اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 12 شهريور 1392 / کد مطلب: 6754 / نظرات: 0

يك مسوول كشوري:


حوزه فناوري نانو بايد به توليد محصول و ثروت ختم شود


حوزه فناوري نانو بايد به توليد محصول و ثروت ختم شود رييس كارگروه توسعه منابع انساني ستاد ويژه توسعه فناوريهاي نانو كشور، گفت: حوزه فناوري نانو بايد از توليد علم شروع شده و به توليد محصول و ثروت ختم شود.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ايرنا ، دكتر سيد مهدي رضايت روز سه شنبه در پانزدهمين كنفرانس شيمي معدني ايران در سبزوار افزود : فناوري نانو بايستي در زندگي مردم خود را نشان دهد و با نگاه برتر بودن در اين حوزه بايد از اين فناوري توليد ثروت كنيم.
وي در زمينه لزوم حركت به سمت صنعتي شدن فناوري نانو، به فعاليت ۲۵۷ شركت در اين زمينه اشاره كرد و گفت: ۳۳ درصد اين شركت ها در رشته شيمي و مواد و ۷ درصد در زمينه سلامت و محيط زيست فعال هستند.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر ۳۸ دانشگاه در كشور ارايه دهنده دوره كارشناسي ارشد در رشته هاي حوزه نانو هستند و سه دانشگاه نيز مجوز گرفته اند ،گفت :۱۶ دانشگاه از وزارت بهداشت و وزارت علوم نيز در حال انجام دكتري تخصصي در اين حوزه مي باشند.
رييس كارگروه توسعه منابع انساني ستاد ويژه توسعه فناوريهاي نانو ادامه داد : دانشگاه حكيم سبزواري نيز از دانشگاه هايي است كه در زمينه پذيرش دانشجو در رشته هاي حوزه نانو تقاضا داده كه پس از بازديد و بررسي دقيق امكانات ، ظرفيت ها و پتانسيل ها ، نتيجه را اعلام مي كنيم .
وي با اظهار اينكه در حوزه نانو در سال جاري ميلادي با دو هزار و ۶۰۰ مقاله در حال حاضر در جايگاه هشتم دنيا قرار داريم، گفت : اين ‏زماني مفيد است كه به حلقه‌هاي بعدي توسعه كه بحث فناوري و توليد است نزديك‌تر شويم.
وي با اشاره به بخش فناوري نانو در ثبت اختراعات بين المللي افزود : بايستي در اين قسمت بيشتر كار كنيم زيرا در حال حاضر از هر ۱۰۰ مقاله كشورهايي چون آمريكا و ژاپن حدود ۸۰ مقاله تبديل به فناوري مي شود حال آنكه از هر ۲۰۰ مقاله ما يكي تبديل فناوري مي شود و ضريب ما در اين قسمت شش دهم است .
دكتر رضايت با بيان اينكه بايستي حمايت ها را به سمت فناوري نانو ببريم ،گفت : ستاد نانو از نيروهاي انساني فعال در زمينه فناوري نانو حمايت هاي لازم را انجام مي دهد تا در اين بخش نيز شاهد افزايش كيفيت دستاوردهاي پژوهشي باشيم.
وي با اشاره به وجود ۱۶ هزار نفر متخصص در حوزه نانو اعم از محقق ، دكتري يا كارشناس ارشد كه داراي شرايط علمي ويژه همچون ارايه مقالات در اين زمينه هستند ،افزود : ۲۸ درصد اين افراد در رشته هاي شيمي متخصص هستند كه حضور جدي دارند .
رييس كارگروه توسعه منابع انساني ستاد ويژه توسعه فناوريهاي نانو در مورد فعاليت هاي اين ستاد طي ساليان گذشته، گفت: ارتقاي دانش عمومي و توسعه سرمايه هاي انساني در فناوري نانو از اقدامات مهم اين ستاد است.
دكتر رضايت با بيان اهم فعاليت هاي ستاد در راستاي توسعه سرمايه هاي انساني فناوري نانو ، افزود : حمايت از فعاليت هاي پژوهشي فناوري نانو، برگزاري كنگره و كارگاه هايي در رابطه با اين موضوع و همچنين برگزاري دوره هاي توانمندسازي دانشجويان اين رشته از فعاليت هاي اين ستاد است. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.