اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 18 شهريور 1392 / کد مطلب: 6788 / نظرات: 1

در همايش بزرگ تعاونگران سبزوار مطرح شد


براي رسيدن به سهم ۲۵درصدي تعاوني نياز به همت مضاعف و كار جهادي است


براي رسيدن به سهم ۲۵درصدي تعاوني نياز به همت مضاعف و كار جهادي است  مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خراسان‌رضوي گفت : براي رسيدن به سهم ۲۵ درصدي تعاون از اقتصاد ملي نياز به همت مضاعف و كار جهادي است .

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ايرنا ، محمد سنجري شب گذشته در همايش بزرگ تعاونگران شهرستان سبزوار، افزود : آن گونه كه بايد از امكانات ، ظرفيت ها و شايستگي تعاوني ها در فعاليت اقتصادي بهره نبرده ايم.
وي از تعاونگران به عنوان قهرمانان عرصه توليد و كار و فرماندهان عرصه اقتصاد مقاومتي نام برد و گفت : تعاونگران با جمع آوري سرمايه هاي اندك مردم ، برنامه ريزي ، مديريت و ساماندهي اين سرمايه ها نقش اساسي در چرخه اقتصادي كشور دارند.
وي با اشاره به اهميت و نقش آفريني بسيج در دوران دفاع مقدس و پس از آن گفت : تعاون در عرصه اقتصادي همان نقش بسيج در آن دوران را ايفا مي كند لذا بايستي قدر اين قهرمانان را بدانيم.
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خراسان ‌رضوي در ادامه با اشاره به تحريم هاي دشمنان عليه ايران اسلامي بر اهميت دادن بيشتر به تعاوني ها و استفاده از ظرفيت آنان را در توليد تاكيد كرد و گفت : امروز روز مقابله با تحريم هاي ناجوانمردانه دشمنان از طريق تلاش و كوشش در عرصه هاي اقتصادي است.
وي با اشاره به فرمايشات و منويات مقام معظم رهبري در بحث حماسه اقتصادي، گفت : همه ما وظيفه داريم با جلب توانمندي ها و پتانسيل هاي موجود در بخش تعاون ، گسترش اين بخش و ايجاد اشتغال نوين و پايدار نقش موثر و مفيدي را در راستاي تحقق حماسه اقتصادي ايفا نماييم.
سنجري با تاكيد بر نقش تعاوني ها در شكوفايي اقتصاد ،گفت : تعاون عاملي موثر در ارتقاي اقتصاد ملي ، حفظ و گسترش زمينه هاي كار آفريني در ميهن اسلامي است و تعاوني ها منبعي عادلانه براي توزيع ثروت و نشانه همدلي و مشاركت عمومي همه آحاد جامعه هستند.
وي تعاوني‌ ها را سرمايه ‌هاي اجتماعي و كاركرد نهايي آنان را عدالت اجتماعي و ريشه‌كني فقر عنوان كرد و افزود : در رهنمودهاي مقام معظم رهبري توجه به تعاوني‌ ها به صورت ويژه مورد تاكيد قرار گرفته است از اين رو بايد در توسعه تعاوني‌ ها فعاليت جدي‌ تري داشته باشيم.
سنجري با تاكيد بر تشكيل تعاوني هاي جديد گفت : در حال حاضر رويكرد ما به سمت و سوي تشكيل تعاوني هاي فراگير و دانش بنيان است و تعاوني هاي دهياري را نيز با جديت دنبال مي كنيم.
وي همچنين كاهش تصدي گري دولت و واگذاري امور به تشكلات مردم نهاد را از جمله اهدافي عنوان كرد كه با جديت پيگيري مي شود و افزود : ما اعتقاد داريم جلب مشاركتهاي مردمي و حضور موثر آحاد جامعه در هدايت و راهبري امور مي تواند موجبات رشد اقتصادي و اجتماعي ميهن اسلامي را بيش از پيش فراهم سازد.
مدير كل تعاون كار و رفاه اجتماعي خراسان رضوي همچنين از فعال بودن ۱۱ هزار و ۸۰۰ شركت تعاوني در اين استان با اشتغالزايي ۱۶۲ هزار نفر خبر داد و گفت : اين شركت ها با سرمايه گذاري چهار هزار ميلياردي و وجود دو و نيم ميليون نفر سهامدار در حال فعاليت هستند.
سنجري كاركرد خوب شركت تعاوني هاي خراسان رضوي را در بحث مسكن مهر نيز يادآور شد و گفت : از ۱۱۷ هزار واحد مسكن مهر در كشور فقط ۴۶ هزار را بخش تعاون در استان مديريت مي كرد كه در اين ميان، تعاوني هاي شهرستان ها از موفقيت بيشتري برخوردار بودند .
وي آموزش اعضا از قوانين و ضوابط و آموزش مديريت خوب را از رموز موفقيت تعاوني ها ذكر كرد.
او گفت : ارايه آموزشهاي مورد نياز و مرتبط به مديران تعاونيها و تعاونگران تاثير بسزايي در ارتقاي بهره وري و تشويق تعاونگران دارد.
وي با اظهار اينكه از ظرفيت اشتغالزايي تعاون خوب استفاده نكرده ايم ،افزود : در ايران از هر ۱۰۰ نفر عضو تعاوني پنج نفر شاغل هستند ولي در كشورهاي ديگر از هر ۱۰ نفر عضو ۹ نفر عضويت تعاوني ها را دارند.
وي عدالت اجتماعي ، تمركز زدايي ، اشتغال و بهره وري را از كاركردهاي تعاوني ها ذكر كرد و گفت : تعاوني‌ها اين قابليت را دارند تا در اقتصاد ملي ايران به قدرت برسند و بالا بروند. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.