اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 21 شهريور 1392 / کد مطلب: 6800 / نظرات: 0

دکتر محسنی ثانی/


سبزوار می تواند به قطب گردشگری شرق ایران تبدیل شود.


سبزوار می تواند به قطب گردشگری شرق ایران تبدیل شود نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی گفت : منطقه سبزوار بزرگ توانایی تبدیل شدن به قطب گردشگری کویر در شرق ایران را دارد.
محمدرضا محسنی ثانی افزود : توصیفات زیبا و شاعرانه کویر از زبان دکتر علی شریعتی نویسنده ادیب و اندیشمند بزرگ ایران اسلامی ، که زاده کویر تاریخی مزینان در غرب سبزوار است یکی از بهترین پشتوانه ها ، برای رونق گردشگری کویر در دیار سربداران بوده و باعث تمایز کویرهای منطقه سبزوار از دیگر نواحی کویری ایران شده ا ست.
وی در رابطه با دلیل حمایتش از برگزاری تور یک روزه کویر در منطقه صبری سبزوار اظهار داشت: برگزاری چنین تورهایی برای معرفی توانمندی های گردشگری مناطق کویری و به جریان انداختن اقتصاد گردشگری در این مناطق گامی بسیار ضروریست که باید به طور جد مورد حمایت مسوولان مربوطه قرار گیرد و به همین دلیل برخود لازم دیدم به عنوان نماینده مردم شریف حوزه انتخابیه ام ، از چنین حرکت ارزشمندی حمایت به عمل آورم.
وی تصریح کرد : کویرها برخلاف تصورعوامانه صرفا سرزمین هایی خشک و لم یزرع نیستند که امکان هیچ فعالیت اقتصادی در آنها وجود نداشته باشد ، بلکه در صورت برنامه ریزی صحیح می توان با استفاده از زیبایی های بصری آسمان پرستاره کویر در شب و امکان تفریحاتی نظیر شتر سواری و برگزاری رالی های کویری (با موتورسیکلت و اتومبیل) به کسب درآمدهای اقتصادی مناسبی ازاین گونه نواحی دست پیدا کرد.
وی با اشاره به نقش مهم صنعت گردشگری در اقتصاد کشورهای توسعه یافته دنیا گفت : ایران اسلامی در مناطق مختلف دارای ظرفیت های بالایی برای رونق انواع گردشگری طبیعی ، فرهنگی وتاریخی است ، اما هنوز چنان که باید و شاید قابلیت های ایران اسلامی در این رابطه به شکوفایی نرسیده است .
این نماینده اصول گرای مجلس نهم ، ادامه داد : با توجه به اهمیت بحث گردشگری در اقتصاد کشورها ، ضروریست ، این مهم مورد توجه بیشتر مسوولان کشور قرار گیرد.
وی سپس به شهرستان های حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و اظهار داشت : منطقه سبزوار بزرگ با پیشینه تاریخی کهن و وجود جاذبه های متعدد طبیعی و فرهنگی ، از جمله مناطق مستعد ایران اسلامی برای رونق صنعت گردشگری است اما به دلیل کم کاری های صورت گرفته تا کنون ، استعدادهای گردشگری این منطقه مورد غفلت قرار گرفته است.
محسنی ثانی ادامه داد : سبزوار را باید با تاریخ کهن و فرهنگ غنی مردم آن دید و به ایران و جهان معرفی کرد.
وی  به نهضت مردمی سربداران به عنوان یک رویدادتاریخ ساز مهم در ایران اسلامی اشاره کرد گفت روستای باشتین و شهر سبزوار به عنوان خاستگاه و پایتخت سربدران می توانند به مقاصد مهمی جهت بازدید دوستداران تاریخ و فرهنگ ایران تبدیل شوند.
وی همچنین به دیگر توانمندی های موجود در شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن و ششتمد برای رونق گردشگری اشاره کرد و گفت : وجود گیاهان دارویی ارزشمند ، وجود برخی گونه های نادر جانوری در زیست گاه های غنی حیات وحش غرب خراسان رضوی از جمله پناه گاه شیراحمد ، برخورداری از اقلیمی چهارفصل با وجود مناطق سردسیر کوهستانی ، نواحی خشک کویری و مناطق معتدل ییلاقی و کوه پایه ای و ... بخشی از توانمندی های طبیعی شهرستان های حوزه انتخابیه او برای رونق صنعت گردشگری است.
وی در ادامه با اشاره به وجود فرودگاه سبزوار با مجوز قانونی پروازهای بین المللی ، وجود هتل و سایر مراکز اقامتی و رفاهی مناسب برای پذیرایی از مسافران در سبزوار و همچنین راه های مواصلاتی مناسب این شهر به ویژه جاده آسیایی تهران – مشهد و آزادراه حرم تا حرم که از محدوده حریم شهری سبزوار عبور خواهد کرد ، زیرساخت های مورد نیاز برای رونق صنعت گردشگری در سبزوار را فراهم دانست و گفت : با توجه به فراهم بودن این زیرساخت های اساسی می توان با برگزاری سمینارهایی در سطح ملی و بین المللی و نیز برگزاری تورهای گردشگری در شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن و ششتمد به معرفی هر چه بیشتر توانمندی های توریستی منطقه پرداخت.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سپس اظهار داشت : یکی از برنامه هایی که به شرط وجود همکاری همه جانبه مردم و مسوولان محلی ، برای رونق گردشگری در سبزوار مد نظر است را ، رایزنی با سفارت خانه های کشورهای خارجی درایران عنوان کرد تا برای بازدید از جاذبه های گردشگری سبزوار به این منطقه بیایند که قطعا چنین اقدامی تأثیر مثبتی برای معرفی توانمندی های توریستی دیار سربداران دارد .
وی در همین راستا ، راه اندازی تورهای اخیر سبزوارگردی که توسط گروهی از جوانان فعال و با انگیزه سبزوار با حمایت یکی از آژانس های مسافرتی انجام شده است را شروعی مثبت برای فعالیت در جهت رونق گردشگری غرب خراسان رضوی عنوان کرد و اظهار داشت: نوبه خود و در حد امکان از فعالیت گروه های خودجوش مردمی و آژانس هایی که تصمیم به برگزاری تورهای گردشگری برای معرفی توانمندی های سبزوار بزرگ داشته باشند ، حمایت خواهم کرد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.