اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 22 شهريور 1392 / کد مطلب: 6825 / نظرات: 0

امام جمعه سبزوار تاکید کرد:


امر به معروف و نهي از منكر در جامعه گسترش يابد


امر به معروف و نهي از منكر در جامعه گسترش يابد  امام جمعه سبزوار بر تلاش براي حفظ عفت عمومي و آرامش رواني جامعه تاكيد كرد و افزود: امر به معروف و نهي از منكر بايد در جامعه گسترش بيشتري يابد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ايرنا ، حجت الاسلام غلامحسين ابراهيمي در خطبه هاي باشكوه نماز جمعه اين هفته شهرستان سبزوار افزود : همه از جمله روحانيون، مسوولان ، والدين و فرهنگيان در قبال مساله حجاب و بدحجابي در جامعه مسوول هستند.
وي بدحجابي و بي حجابي ها را از عوامل افزايش طلاق در جامعه و معضل فرار دختران و پسران از خانه برشمرد و بر رعايت حجاب اسلامي ، عفت و تقواي دروني تاكيد كرد.
حجت الاسلام ابراهيمي با بيان اينكه فلسفه حجاب جلوگيري از فساد اخلاقي ، ايجاد امنيت براي زنان و تحكيم پيوند خانوادگي است، افزود: حجاب يك حكم تكليفي و به منزله ديوار و حصاري براي حفظ زنان است.
وي سنت ازدواج بهنگام و ترويج آن را از نقش هاي خانواده ايراني اسلامي عنوان كرد و اظهار داشت : مهريه هاي سنگين ، چشم و هم چشمي ها و پرداختن هزينه هاي گزاف براي مجالس عروسي به عنوان سدي براي ازدواج جوانان است .
وي با بيان اينكه متاسفانه در بعضي جاها طلاق توافقي از ازدواج بيشتر شده، اظهار داشت : بايستي پيگيري كنيم مشكل كار كجاست و بي تفاوت از كنار آن نگذريم .
وي همچنين بر گسترش اخلاق اسلامي ، ترويج محافل ديني ، تربيت ديني فرزندان و پياده كردن سبك زندگي اسلامي تاكيد كرد و گفت : بيش از پيش بايستي پيروي از ائمه اطهار (ع) و اهل بيت به عنوان الگوهاي اسلامي را در زندگي مدنظر قرار دهيم.
امام جمعه سبزوار با اشاره به دستاوردهاي انقلاب اسلامي، گفت : انقلاب اسلامي به مردم هويت اسلامي و ديني داد و از منظر گسترش تدريجي انقلاب بود كه بيداري اسلامي آغاز شد.
حجت الاسلام ابراهيمي با تبريك دهه كرامت و ميلاد امام رضا (ع) به تشريح فرازي از زندگاني آن حضرت و كرامات ايشان پرداخت و اظهار داشت : آن حضرت مواضع قاطع در برابر باطل داشت. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.