اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 23 شهريور 1392 / کد مطلب: 6831 / نظرات: 0


۲۸۰ خانوار از مددجويان كميته امداد سبزوار خودكفا شدند


 مدير كميته امداد امام خميني (ره) سبزوار گفت : با اجراي طرح اشتغالزايي اين نهاد تاكنون ۲۸۰ خانوار از مددجويان اين شهرستان خودكفا شدند.

به گزارش سبزوارپیام، سيد حسين كرابي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : از ابتداي طرح اشتغالزايي كميته امداد امام خميني (ره)، پنج هزار و ۴۹۸ طرح اشتغالزايي در سبزوار اجرا شده است .
وي ادامه داد : دو هزار و ۵۶۴ از طرح هاي اجراشده اشتغالزايي در سبزوار در زمينه هاي دامداري و يكهزار و ۳۸۶ طرح در خصوص صنايع دستي بوده است .
وي افزود: يكهزار و ۲۸۶ طرح هم در زمينه صنفي و صنعتي ، ۸۱ طرح در خصوص كشاورزي ، هفت طرح شيلات ، ۱۲۷ طرح در زمينه هاي خدماتي و ۴۷ طرح در ساير زمينه ها توسط مددجويان اين نهاد اجرا شده است.
وي اظهار داشت : براي امسال نيز تاكنون بالغ بر ۸۱۲ پرونده اشتغالزايي آماده سازي شده كه به محض ابلاغ كارهاي آن انجام و مددجويان براي اخذ تسهيلات به بانك معرفي مي شوند.
وي با اشاره به رقم تسهيلات اشتغالزايي گفت : تسهيلات مشاغل خانگي از ۳۰ تا ۵۰ ميليون ريال و براي مشاغل خرد رقم تسهيلات از ۱۰۰ميليون ريال تا ۱۵۰ ميليون ريال است.
مدير كميته امداد امام خميني (ره) سبزوار با اشاره به رويكرد امداد در توانمندي خانواده هاي تحت پوشش،گفت : اجراي طرح خودكفايي در حوزه اشتغال اين نهاد به صورت هدفمند از سال ۶۷ با هدف ايجاد اشتغال براي مددجويان توانمند و رساندن آنان به حد خودكفايي آغاز شده است.
كرابي اظهارداشت : افراد داراي توانايي كار در زمينه هاي كشاورزي ،دامداري ،صنايع دستي ، صنفي و صنعتي شامل مشاغل توليدي و حمل و نقل مشمول استفاده از تسهيلات و حمايت هاي اين طرح مي شوند.
وي با بيان اينكه پس از درخواست مددجويان براي اشتغال آنان به مشاوره شغلي هدايت مي شوند و طرح ها پس از بررسي شوراي اشتغال (از نظر توجيه اقتصادي طرح و بازار كار ) و گذراندن دوره آموزشي مديريت كسب و كار و كسب گواهينامه پايان دوره در رشته تخصصي مددجو براي گرفتن تسهيلات به بانك معرفي مي شود.
كرابي با اشاره به توافق اين نهاد با مراكز خصوصي و مورد تاييد فني و حرفه اي براي آموزش مددجويان، گفت : مددجوياني كه قبلا آموزش هاي لازم را ديده باشند نيز بايستي قبل از معرفي به بانك دوره مديريت كسب و كار را بگذرانند.
اين مسوول بازديد از طرح هاي در حال اجرا توسط كارشناسان اين اداره را هم ياد آور شد و گفت: به منظور به نتيجه رساندن طرح هاي اشتغالي خانوارها و راهنمايي مددجويان براي رفع مشكلات كاري آنان بازديد هاي توسط كارشناسان اين نهاد انجام مي شود. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.