اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 25 شهريور 1392 / کد مطلب: 6848 / نظرات: 0


آموزش و اطلاع رساني در كاهش حوادث نيازمند توجه و همكاري همه جانبه است


آموزش و اطلاع رساني در كاهش حوادث نيازمند توجه و همكاري همه جانبه است  كارشناس واحد پيشگيري سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني سبزوار گفت : آموزش و اطلاع رساني به عنوان مهمترين عامل در كاهش حوادث نياز به برنامه ريزي و توجه بيشتر دارد.
به گزارش سبزوارپیام ، مهدي مهريزي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: توجه به آموزش و اطلاع رساني موجب تقويت فرهنگ ايمني در جامعه و در نتيجه كاهش حوادث مي شود.
وي اظهار داشت : همه افراد و سازمان ها به نوبه خود در امر اطلاع رساني و آموزش مسوول هستند و بايستي بيش از پيش در اين بخش توجه و فعاليت داشته باشند.
وي با اشاره به برگزاري كلاس هاي ايمني از سوي اين سازمان براي نونهالان در مهدكودك ها و دانش آموزان بنا به درخواست آنان، افزود : بايستي اين آموزش ها در خصوص نكات ايمني هر چه بيشتر از سنين كودكي بازگو شود تا توجه به نكات ايمني در كودكان نهادينه شود.
مهريزي با بيان اينكه بيشترين حوادثي كه در سبزوار شاهد آن هستيم مربوط به آتش سوزي واحدهاي مسكوني است ،اظهار داشت : توجه به نكات ايمني و آموزش موجب كاهش اين آمار خواهد شد.
كارشناس واحد پيشگيري سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني سبزوار با اظهار اينكه ۹۰ درصد منازل مسكوني بيمه هم نيستند، افزود : شهرداري مي تواند با توافقي كه با يكي از شركت هاي بيمه داشته باشد همه منازل را بيمه كرده و هزينه آن را هم با عوارض پرداختي مردم به شهرداري محاسبه و مردم پرداخت كنند.
وي به گودبرداري غير اصولي هم اشاره كرد و گفت : در سال گذشته ۲۱ مورد گودبرداري غيراصولي در سبزوار بود كه متاسفانه شش مورد آن تلفات جاني دربرداشت.
مهريزي با بيان اينكه در خصوص منازل مسكوني و سازه ها ، آتش نشاني در پايان كار و يا زمان خريد و فروش نظارت مي كند كه اين كافي نيست ،افزود : آتش نشاني بايستي از ابتداي ساخت يك سازه بر آن نظارت داشته باشد .
كارشناس واحد پيشگيري سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني سبزوار همچنين خواستار تصويب قانون نظارت آتش نشاني از ابتداي ساخت يك سازه توسط شوراي اسلامي شد و گفت : اين كار موجب كاهش حوادث گود برداري غيراصولي مي شود . 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.