اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 26 شهريور 1392 / کد مطلب: 6850 / نظرات: 0

معاون سياسي اجتماعي فرماندار سبزوار


بستر لازم براي گسترش سازمانهاي مردم نهاد فراهم است


بستر لازم براي گسترش سازمانهاي مردم نهاد فراهم است  معاون سياسي اجتماعي فرمانداري سبزوار گفت : با سرمايه اعتماد و مشاركت خوب مردمي بستر لازم براي گسترش بيشتر سازمانهاي مردم نهاد در اين شهرستان فراهم است.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ايرنا ، رضا مدرسي پور امروز در نشست هم انديشي با سازمان هاي مردم نهاد شهرستان سبزوار خطاب به اين سازمان ها افزود :رمز موفقيت شما كسب اعتماد مردمي است و اعتماد مردمي هم با خدمات دهي مطلوب به گروه هدف بدست مي آيد .
وي با اظهار اينكه از همه ظرفيت هاي شهرستان در راستاي حمايت از سازمان هاي مردم نهاد استفاده مي كنيم ،افزود : هر گونه همكاري نه در قالب تزريق مالي بلكه حمايت از برنامه هايي كه هم در راستاي كمك به مردم و هم گروه هدف سازمانها است .
وي با اشاره به فعاليت ۴۴ سازمان مردم نهاد در سبزوار اظهار داشت : از اين تعداد ۲۸ سازمان توسط بهزيستي مديريت مي شوند .
وي ادامه داد : علاوه بر اين تعداد ۱۳ سازمان نيز در حال انجام كارهاي قانوني هستند تا فعاليت رسمي خود را آغاز كنند.
وي با اظهار اينكه شهرستان سبزوار از پتانسيل بالايي در بحث سازمان هاي مردم نهاد برخوردار است ،افزود : شهرستان سبزوار از نظر كميت و نيز كيفيت فعاليت سازمان هاي مردم نهاد پس از مشهد مقدس از رتبه دوم در استان برخوردار است .
معاون سياسي اجتماعي فرمانداري سبزوار از پيگيري براي راه اندازي بانك اطلاعاتي سازمان هاي مردم نهاد در اين شهرستان نيز خبر داد و گفت : به واسطه تشكيل اين شبكه جلو سوء استفاده هاي مالي افراد گرفته مي شود.
وي اظهار داشت : برخي از افراد سودجو از چند موسسه خيريه و نهادهاي همچون كميته امداد و بهزيستي خدمات دريافت مي كنند كه راه اندازي شبكه اطلاعاتي موجب جلوگيري از اين سوء استفاده ها مي شود.
وي بيان كرد: سازمان هاي مردم نهاد با تعامل دو سويه اي كه دارند مي توانند از خدمات يكديگر استفاده كرده و همديگر را تقويت كنند.
مدرسي پور با تاكيد بر حمايت مسوولان از طرح هاي سازمان هاي مردم نهاد، افزود: هر كدام از اين موسسات مي توانند در راستاي كار خود و با شيوه هاي نوين درآمدزايي نيز داشته باشند.
معاون سياسي اجتماعي فرمانداري سبزوار همچنين با اشاره به رويكرد جدي شهرستان در راستاي آسيب هاي اجتماعي، افزود : كميته هاي تخصصي در راستاي آگاهي ، اطلاع رساني و پيشگيري از اين آسيب ها در شهرستان تشكيل شده و در حال كار است.
ساده و كوتاه شدن مراحل ثبت، كاسته شدن از شرايط و تشريفات آن با همراهي نهادهاي مجوزدهنده ، مشكل مكان سازمان ها و حق بيمه كاركنان با توجه به درآمد پايين موسسات از جمله مشكلاتي بود كه توسط مديران سازمان هاي مردم نهاد مطرح شد. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.