اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 9 مهر 1392 / کد مطلب: 6950 / نظرات: 0


كودكان مهدهاي خوشاب با راهپيمايي روز جهاني سالمند را گرامي داشتند


كودكان مهدهاي خوشاب با راهپيمايي روز جهاني سالمند را گرامي داشتند كودكان مهدهاي كودك خوشاب با راهپيمايي به همراه پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها خود روز جهاني سالمند را گرامي داشتند .

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ايرنا ، آنان دست در دست پدربزرگ ها و مادربزرگ ها مسير ۵۰۰ متري از بلوار امام رضا (ع) شهر سلطان آباد خوشاب را پيمودند.
رييس اداره بهزيستي خوشاب در حاشيه برگزاري اين راهپيمايي گفت : بايستي حفظ كرامت و عزت سالمندان از كودكي در فرزندان ما نهادينه شود .
علي گرمابي افزود : خانواده ها بايد با ترويج روش هاي تربيتي صحيح به فرزندان خود با احترام به سالمندان خانواده كه همان پدربزرگ ها و مادربزرگ هاي هستند كرامت بزرگترهاي خود را حفظ كرده و اين فرهنگ را به كودكان خود منتقل كنند.
وي با اظهار اينكه سالمندان گنجينه و روشنايي بخش به زندگي ما هستند، افزود : بايستي از تجارب گرانبهاي اين بزرگواران استفاده كرد نه اينكه آنان را به فراموشي بسپاريم .
رييس اداره بهزيستي خوشاب بر لزوم فرهنگ سازي برخورد و ارتباط صحيح با سالمندان تاكيد كرد و گفت : بايستي روابط خود با سالمندان را مورد ارزيابي و بازنگري قرار دهيم .
وي با اشاره به اينكه جمعيت سالمند كشورمان رو به افزايش است ، افزود : بايستي در اين زمينه برنامه ريزي شود تا سالمندان بتوانند به عنوان يك شهروند از امكانات استفاده كنند.
گرمابي مناسب سازي اماكن و ادارات را نيز از نيازهاي اساسي سالمندان ذكر كرد و گفت : بايد محيط را به گونه اي آماده كنيم كه سالمند به راحتي و بدون كمك ديگران بتواند نيازهاي خود را برآورده سازد .
وي با اظهار اينكه اين شهرستان خوشاب فاقد مراكز نگهداري براي سالمندان مادر و پدراست، افزود : در اين خصوص با خيرين و مسوولان رايزني كرده ايم و در حال پيگيري براي راه اندازي اين مراكز هستيم . 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.