اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 16 مهر 1390 / کد مطلب: 698 / نظرات: 0

رييس شوراي اسلامي:


تامين منابع آبي پايدار دغدغه 20 ساله مردم ششتمد سبزوار است


تامين منابع آبي پايدار دغدغه 20 ساله مردم ششتمد سبزوار است  رييس شوراي اسلامي شهر ششتمد سبزوار از مسوولان مربوطه خواست به طور جدي به فكر تامين منابع آبي پايدار و با كيفيت براي حل مشكل كم آبي اين شهر و رفع دغدغه 20 ساله مردم آن باشند .  
 ' ابراهيم ابراهيم نژاد'  در گفت و گو با ايرنا با اشاره به تامين آب اين شهر از محل دو چاه در حال حاضر گفت: ميزان آبدهي اين چاه ها از 11 ليتر به زير 10 ليتر در ثانيه كاهش يافته است .
'ابراهيم نژاد ' فقر شديد منابع آبي منطقه را خاطر نشان كرد و گفت: هيچ يك از چندين طرح اجرا شده طي سالهاي گذشته به دلايل مختلفي از جمله ايراد كارشناسي اوليه يا پائين آمدن سطح آب و غيره مشكل آب ششتمد را به طور اساسي حل نكرده است.
وي تامين آب پايدار در حد 20 ليتر در ثانيه را نياز شهر ششتمد ذكر كرد و افزود: چاه سومي براي رفع كم آبي اين شهر حفر شده كه حفر آن در نزديكي چاه هاي قبلي منجر به كاهش آبدهي آنها و در نهايت باقي بودن مشكل كم آبي و هدر رفتن اعتبار مي شود.
به گفته وي مردم اين شهر در حدود 20 سال اخير دغدغه كمبود آب داشته اند و تابستان امسال هم حدود 12 ساعت از شبانه روز را با قطعي آب مواجه بودند.
وي افزود: در عين حال با مديريت خوب در شبكه و توزيع آب و پايان يافتن فصل گرما ، اين قطعي به حدود سه تا چهار ساعت در شبانه روز كاهش يافته است.
رييس شوراي اسلامي شهرششتمد سبزوار از تاخير در بهره برداري چاه سوم آب شرب اين شهرهم گلايه كرد و گفت: بهره برداري از اين چاه حدود پنج ماه تاخير دارد.
رييس هيات مديره و مدير عامل شركت آب و فاضلاب سبزوار هم براي بهره برداري از چاه سوم آب شرب ششتمد در حدود آذرماه امسال وعده داد و گفت: اين چاه هم اكنون در مرحله برقرساني و اجراي خط انتقال آب است.
' محمد رضا آغشته' با بيان اينكه اعتبارات امسال اين پروژه كفايت تكميل آن را نمي كند، افزود: فرماندار سبزوار و مدير عامل شركت آبفاي استان قول تامين اعتبار از منابع ديگر را داده اند.
وي اضافه كرد: در حال حاضر به صورت اعتبار منفي در حال كار هستيم و تلاش مي كنيم مشكل كم آبي ششتمد سريع تر برطرف شود.
وي فقر منابع آبي در ششتمد را خاطر نشان كرد و گفت: همين موضوع موجب مشكلات زيادي از جمله چندين بار تغيير محل چاه شد تا اينكه بنا به نظر كارشناسان استان همين نقطه فعلي به عنوان بهترين نقطه براي حفر چاه سوم ششتمد تاييد شد.
وي ميزان آبدهي اين چاه را در حال حاضر پنج ليتر در ثانيه ذكر و اضافه كرد : موضوع تامين آب پايدار براي ششتمد ،به طور متمركز در استان انجام مي شود كه بررسي هاي آن در حال انجام است.
' حسنعلي اسماعيليان ' مدير امور منابع آب ناحيه سبزوار هم پيش از اين در گفت و گو با ايرنا ميزان نياز آب شرب شهر ششتمد را براي جمعيت و فضاي سبز آن 16 ليتر در ثانيه ذكر كرده بود.
شهر ششتمد مركز بخش ششتمد از توابع شهرستان سبزوار داراي حدود چهار هزار نفر جمعيت است. 
 
 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.