اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 21 مهر 1392 / کد مطلب: 7002 / نظرات: 0


اجرای طرح ملی خودکفایی گندم در سبزوار


رئیس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی سبزوار در راستای اجرای طرح ملی خودکفایی گندم از برگزاری جلسه ای به منظور تشکیل گروههای نظارت فنی، برای بررسی زراعت و پایش مزارع گندم و همچنین ارزیابی کار شرکت های طرف قرارداد طرح، با حضور 15 نفر از کارشناسان تولیدات گیاهی و مسئولین استانی و رواسای مراکز جهادکشاورزی شهرستان های جوین، جغتای، خوشاب و خواف در این شهرستان خبر داد.

مهندس احمد رحیمی سطح اجرای پروژه را 1400 هکتار اعلام کرد و گفت: نظارت مستمر مزارع گندم بسیار حائز اهمیت می باشد چرا که مسائل و مشکلات احتمالی با حضور اکیپ های نظارت فنی و همچنین ارائه راهکارهای عملی، قابل کنترل است.

کارشناس مسئول زراعت جهادکشاورزی، طرح خودکفائی گندم در این شهرستان را شامل پروژه ی عملیات به زراعی و مدیریت مزرعه عنوان کرد و افزود به منظور اجرای طرح با شرکت های خدمات فنی مشاوره ای و مکانیزاسیون قرارداد منعقد می گردد.

مهندس محمود علوی خوشحال: ارتقاء بهره وری عوامل تولید، توسعه پایدار، تولید محصول سالم، افزایش سطح دانش و مهارت عملی فارغ التحصیلان کشاورزی و همچنین تولیدکنندگان را در راستای اقتصادی کردن تولید، با بکارگیری اصول فنی و علمی از مهمترین اهداف این پروژه بشمار آورد.

وی عملیات به زراعی را شامل کشت مستقیم و استفاده از ادوات کم خاک ورز، بهبود عملیات کاشت و آبیاری، حفظ بقایای گیاهی، بهبود تغذیه و مدیریت عوامل خسارت زا دانست و گفت: در پروژه ی مدیریت مزرعه هدف ارتقاء عملیات کاشت، داشت و برداشت می باشد.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.