اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 24 مهر 1392 / کد مطلب: 7016 / نظرات: 0


اشتغال و ازدواج مهمترین مشکل نابینایان سبزوار


رئیس اداره بهزیستی سبزوار مهمترین مشکل نابینایان این شهرستان را اشتغال و بحث ازدواج بیان کرد.

 محمد حسین هادوی فر در گفتگوی اختصاصی با سبزوار نیوز با اظهار این مطلب که در صورتی که مشکل ازدواج روشندلان مرتفع شود بسیاری از مشکلات آن ها حل خواهد شد گفت: بسیاری از نابینایان برای فرار از مشکلات زندگی، افسردگی  و بیماری های روحی روانی به دنبال شغل هستند افراد بینا می توانند از بسیاری از فضاهای شهری از جمله پارک ها، تئاتر، سینما و .. استفاده کنند اما یک فرد نا بینا برای استفاده از چنین مکان هایی محدودیت دارد.

 وی افزود: بالاخره نابینایان خانم برای ازدواج محدودیت هایی دارند افراد سالم کمتر زمانی پیش می آید که به بخواهند با یک فرد نابینا ازدواج کنند حتی ممکمن است آقایان نابینا نیز از گروه خود همسر خود را انتخاب نکند.

هادوی فر تنها راه حل مشکل ازدواج نابینایان را ایجاد یک تشکل و آشنا کردن نابینایان با دیگر معلولین جسمی حرکتی عنوان کرد و ادامه داد :در صورتی که این طرح عملیاتی شود شاید مشکل ازدواج و حتی بیماری های روحی روانی، افسردگی، بی کسی، تنهایی و ...تعدادی از روشندلان که بر اثر نبود شغل منزوی شده اند قابل حل شدن باشد.

رئیس اداره بهزیستی سبزوار  در پاسخ به سوال خبرنگار ما که اکثر بینا دلان سبزوار در استفاده از اماکن ورزشی و باشگاه ها مشکل دارند گفت: تا مدتی قبل بیشتر سالن های ورزشی شهرستان به بخش خصوصی واگذار شده بود طی جلسه ای که در فرمانداری برگزار شد فرماندار گفت اداره روزش مساعدت  کند تا نابینایان از سالن های ورزشی استفاده کنند.

 وی یاد آور شد : اداره ورزش قول همکاری به ما داده و مشکل خاصی برای استفاده نابینایان از سالن ها نداریم مکان های ورزشی برای روشندلان آماده است فقط باید متقاضی باشند.

هادوی فر در پاسخ به سوال دیگری که شما هر ساله روز عصای سفید خبر از تشکیل کلاس های هنری و مهارت های زندگی برای نابینایان در شهرستان می دهید متاسفانه  چنین کلاس هایی تاکنون در سبزوار برگزار نشده و در حد شعار باقی ماند ه است ؟اظهار داشت: بهزیستی شدیداً با کمبود نیروی انسانی و امکانات مواجه است بطوری که ما در کارهای روزمره خود نیز مشکل داریم ایجاد کلاس های هنری نیاز به نیروی متخصص و فضا دارد که در حال حاضر خود اداره با کمبود مواجه می باشد.

رئیس اداره بهزیستی سبزوار خاطر نشان کرد : این اداره از لحاظ نیروی متخصص در مضیقه می باشد سبزوار فاقد چنین کلاس هایی است ما حاضریم تعدادی از بچه ها را ساپورت کنیم و برای آموزش به کلاس های مراکز استان معرفی کنیم منتهی نابینایان آموزش دیده باید به صورت خصوصی تجربیات خود را در اختیار دیگر بینا دلان بگذارند بهزیستی فقط  امکانات در اختیار آن ها می گذارد.سبزوار نیوز

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.