اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 27 مهر 1392 / کد مطلب: 7040 / نظرات: 0

معاون فرهنگي مدرسه علميه نرجس(س) سبزوار :


۹۸ طلبه در مدرسه علميه نرجس تحصیل می کنند


۹۸ طلبه در مدرسه علميه نرجس تحصیل می کنند معاون فرهنگي مدرسه علميه نرجس(س) سبزوار گفت : در حال حاضر در اين مدرسه ۹۸ طلبه در حال فراگيري علوم ديني هستند .

به گزارش سبزوارپیام، فروغ هدايتي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : در سال تحصيلي گذشته پنج نفر از طلاب مدرسه علميه نرجس(س) سبزوار رتبه هاي برتر آموزشي ( كسب بالاترين معدل ) در سطح مدارس علميه خواهران استان خراسان بزرگ را كسب كردند.
وي با بيان اينكه در اين مدرسه علميه سطوح يك (فوق ديپلم ) و دو( كارشناسي ) آموزش داده مي شود،گفت: دروس سطح دو شامل ۱۹۳ واحد درسي در رشته معارف اسلامي است كه طي هشت سال گذرانده مي‌شود.
وي با اشاره به اقدامات و پيگيري هاي انجام شده براي راه اندازي سطح سه ( كارشناسي ارشد ) در مدرسه علميه نرجس (س ) سبزوار گفت : از سال تحصيلي آينده سطح سه در اين مدرسه علميه راه اندازي و طلبه پذيرش مي شود.
وي با اشاره به تاسيس مدرسه علميه نرجس(س) سبزوار از سال ۱۳۵۰ گفت : اين مدرسه علميه از سال ۱۳۶۲ به عنوان حوزه علميه به صورت رسمي اقدام به پذيرش طلبه با شرط قبولي در آزمون ورودي كرده و از سال ۷۸ به طور مستقيم زير نظر شوراي برنامه ريزي استان خراسان فعاليت مي كند.
وي به موفقيت هاي اين مدرسه علميه در سطح كشور و استان خراسان بزرگ اشاره كرد و افزود : مدرسه علميه نرجس(س) سبزوار در سال ۸۴ در بين مدارس علميه به عنوان مدرسه علميه نمونه كشور و در سال ۸۸ به عنوان مدرسه علميه نمونه استان خراسان بزرگ انتخاب شد .
معاون فرهنگي مدرسه علميه نرجس(س) سبزوار به فعاليت هاي فرهنگي و موفقيت هاي كسب شده اين مدرسه علميه هم اشاره كرد و گفت : بخش فرهنگي اين مدرسه علميه طي شش سال متمادي موفق به كسب رتبه برتر فرهنگي در استان خراسان بزرگ شده است.
هدايتي افزود : همچنين اساتيد و طلاب اين مدرسه در رشته هاي قرآني شامل ترتيل، قرائت، حفظ، حفظ موضوعي در مسابقات استاني و نمايشگاههاي قرآني تهران و مشهد و رشته هاي هنري شامل خطاطي، نقاشي، تذهيب، معرق حائز رتبه هاي برتر شدند.
وي با اظهار اينكه مدرسه علميه نرجس(س) سبزوار داراي ۳۷۰ طلبه فارغ التحصيل است ،افزود: اين مدرسه علميه با شناسايي توانمندي ‌هاي فارغ‌التحصيلان و ارتباط مداوم با ايشان، سعي در بكارگيري اين افراد متناسب با نيازها و پشتيباني علمي و فني فارغ‌التحصيلان دارد. ‌ ‌
وي با اشاره به فعاليت مهدكودك قرآني نرجس (س) سبزوار زير نظر اين مدرسه علميه هم گفت : مهد نرجس سبزوار در سال ۸۹-۸۸ عنوان مهد برتر قرآني در سطح كشور را به خود اختصاص داد و در حال حاضر با بيش از ۸۰ نونهال فعاليت مي كند.
وي در مورد فعاليت هاي پژوهشي و موفقيت هاي كسب شده اين مدرسه علميه افزود : از ۱۸۰ تحقيق پاياني ارسال شده در جشنواره علامه حلي از سال ۱۳۸۰ تا كنون ۹۳ نفر از مدرسه علميه نرجس (س) سبزوار حائز امتياز برتر شده اند .



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.