اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 28 مهر 1392 / کد مطلب: 7061 / نظرات: 0


انتقاد از اجرايي نشدن قانون حمايت از معلولان


انتقاد از اجرايي نشدن قانون حمايت از معلولان  رييس اداره بهزيستي سبزوار از اجرا نشدن قانون سه درصدي استخدام معلولان توسط برخي از ادارات دولتي و سازمانها انتقاد كرد.

 به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، محمد حسين هادوي فر در مراسم روز جهاني عصاي سفيد كه در سالن اجتماعات شهرداري برگزار شد ،افزود : ضمانت اجرايي قانون استخدام سه درصدي معلولان به دست نهاد يا ارگان خاصي نيست و دستگاه هاي دولتي استقبالي در اين خصوص نداشته اند .
وي اظهارداشت: ادارات و سازمان ها بايستي مطابق با قانون استخدام سه درصدي معلولان و قانون عصاي سفيد براي روشندلان در امر اشتغال ، معلولان را ياري كنند.
وي با تقدير از برخي ادارات سبزوار همچون علوم پزشكي ، شهرداري ،دانشگاه حكيم سبزواري در بكارگيري معلولان، افزود : متاسفانه برخي ادارات و سازمان ها همان حق معلولان كه در قانون پيش بيني شده را رعايت نمي كنند.
رييس اداره بهزيستي سبزوار با اشاره به مشكل اشتغال به عنوان مهمترين دغدغه معلولان، گفت : روشندلان نسبت به بقيه معلولان جسمي حركتي ، ناشنوايان و غيره در اشتغال محدوديت بيشتري دارند.
هادوي فر با بيان اينكه بهزيستي با توجه به محدويت منابع و امكاناتي كه دارد تا حدي مي تواند برخي از مشكلات را مرتفع كند خطاب به روشندلان، گفت : خود شما نيز مي توانيد با عزم راسخ و پيگيري مطالبات خود از مسوولان سهم بسزايي در برطرف كردن مشكلات از جمله اشتغال داشته باشيد.
وي با اشاره به تحت پوشش بودن ۱۲ هزار خانواده در بهزيستي سبزوار و گستردگي وظايفي كه پيش بيني شده، از كمبود اعتبارات ابراز گلايه كرد و افزود : متاسفانه اعتباراتي كه با بهزيستي ابلاغ مي شود يك پانزدهم سازمان هاي ديگر است.
وي با اشاره به مشكل مسكن به عنوان يكي از دغدغه هاي معلولان، گفت : تاكنون ۱۰۰ واحد توسط دو شركت تعاوني معلولين و مولاي متقيان (ع) سبزوار در توحيد شهر براي معلولان ساخته شده و ۱۶۷ واحد هم در سالهاي گذشته به صورت موردي با مشاركت خيرين ، خود خانواده ها و بهزيستي ساخته شده است.
رييس اداره بهزيستي سبزوار همچنين به موفقيت هاي معلولان اين شهرستان در زمينه ادامه تحصيل در رشته هاي دانشگاهي تا دكترا ، رشته هاي قرآني ، هنري هم اشاره كرد و گفت : معلوليت محدوديت است ولي ناتواني نيست . 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.