اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 29 مهر 1392 / کد مطلب: 7070 / نظرات: 1

دبير بنياد جهاني دكتر بسكي:


وضعيت جسماني دكتر بسكي تغييري نكرده است


وضعيت جسماني دكتر بسكي تغييري نكرده است  دبير بنياد جهاني دكتر بسكي گفت: وضعيت جسماني دكتر بسكي پدر طبيعت و محيط زيست ايران كه به علت سكته مغزي در بيمارستان بستري شده ، تغييري نكرده است.  
 دكتر غلامعلي بسكي هفته گذشته در جريان سفر به زادگاهش سبزوار دچار سكته خفيف مغزي و به بيمارستان منتقل شد.
بابك توتونچي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمي ايرنا افزود: اكنون دكتر بسكي در بيمارستان شهرستان گنبد كاووس ( بيمارستان دكتر بسكي ) بستري است و تحت درمان و مراقبت هاي پزشكي قرار دارد.
وي اظهارداشت: اميدوارم وضعيت جسماني وي بهتر شود اما اگر شرايط به همين صورت باقي بماند و بهبودي مشاهده نشود با نظر كادر پزشكي ، ممكن است دكتر بسكي به بيمارستان مجهز تري در تهران يا مشهد منتقل شود.
دبير بنياد جهاني دكتر بسكي گفت: بيمارستان دكتر بسكي يكي از بيمارستان هاي خوب كشور و داراي كادر پزشكي مجرب است.
وي يادآور شد : اكنون دكتر بسكي هوشيار است و همه اميدوار هستند كه حال وي بهتر شود ولي با توجه به بالابودن سن بيمار و اين كه بدن وي از داروهاي شيميايي پاك است پزشكان هراس دارند كه بدن در مقابل استفاده از داروهاي شيميايي واكنش نشان دهد كه خوشبختانه هنوز علايم مشكوك و نگران كننده اي ديده نشده است.
دكتر غلامعلي بسكي معروف به پدر طبيعت و محيط زيست ايران متولد بهمن ماه سال ۱۳۱۰ در سبزوار است . وي يكي از هواداران برجسته محيط زيست و گياه خوار است.
دكتر بسكي در سال ۱۳۴۵ بيمارستاني را در شهر گنبد كاووس تاسيس كرد اما در سال ۱۳۴۹ زندگي شهري را رها كرد و به مرور تبديل به يك گياه خوار مطلق شد كه زندگي خود را وقف دفاع از محيط زيست و تبليغ گياه خواري كرده است.
وي پس از به پايان رساندن تحصيلات متوسطه در دبيرستان اسرار حاج ملا هادي سبزواري، در رشته طب دانشگاه علوم پزشكي تهران ادامه تحصيل داد و در سال ۱۳۴۵ در رشته جراحي زنان از همان دانشگاه فارغ التحصيل شد.
وي در سال ۱۳۳۱ ازدواج كرد و اكنون چهار فرزند و ۶ نوه دارد. وي پس از دوري از زندگي شهري ، در جنگل گلستان اقامت كرد .وي به مدد كوه پيمايي و پياده روي هاي زياد در ميان جنگل ها و دره هاي پردرخت و پر از چشمه سار، خلق و خوي طبيعت دوستي را دنبال كرد و به اين ترتيب بر بيماري هاي مزمني از قبيل آب مرواريد، ديسك كمر و حساسيت هاي پوستي خود غلبه كرد .
دكتر بسكي در چند دهه اخير فعاليت هاي گسترده اي را در زمينه حفاظت از طبيعت و محيط زيست انجام داد . وي به تازگي بنياد جهاني دكتر بسكي با عنوان مكتب حرمت حيات را با هدف حفظ محيط زيست راه اندازي كرد .
وي تاكنون بسياري از اموال خود را صرف امور خيريه كرده است .
تاسيس بيمارستان و زايشگاه دكتر بسكي، تاسيس مدرسه تيزهوشان و نيز خانه رياضي استان گلستان و سراي گاندي (تيزهوشان فقير در روستاها) و وقف ۶ باب منزل مسكوني در مشهد از ديگر فعاليتهاي دكتر بسكي است. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.