اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 29 مهر 1392 / کد مطلب: 7071 / نظرات: 0

بخشدار روداب سبزوار:


توسعه فعاليت هاي قرآني يك ضرورت است


توسعه فعاليت هاي قرآني  يك ضرورت است  بخشدار روداب سبزوار گفت : اولويت و رويكرد جدي ما توسعه و ترويج فعاليت هاي قرآني بويژه در حوزه كودك و نوجوان است .

به گزارش سبزوارپیام، محمود شم آبادي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از همه ظرفيت هاي ادارات ، سازمان ها و موسسات فرهنگي و قرآني بخش روداب در راستاي توسعه و ترويج فعاليت هاي قرآني استفاده مي كنيم.
وي با تاكيد بر توسعه و ترويج فعاليت هاي قرآني به عنوان يك ضرورت،گفت : ترويج فعاليت هاي قرآني تاثير زيادي در كاهش آسيب هاي اجتماعي در جامعه دارد.
وي با اظهار اينكه بايستي از همان كودكي افراد را با فعاليت هاي قرآني آشنا كنيم ،افزود : فعاليت هاي قرآني از همان سنين كودكي منجر به پياده شدن سبك زندگي قرآني و اسلامي مي شود.
وي با اشاره به شكل گيري شخصيت انسان تا ۱۲ سالگي و اهميت اين دوره به عنوان سنين پايه در رشد شخصيت، گفت : متاسفانه آنگونه كه شايسته است برنامه ريزي خاصي براي اين دوره حساس انجام نداده ايم .
وي با اشاره به برنامه ريزي هاي انجام شده ، افزود : براساس سند فعاليتي كه در توسعه فعاليت هاي قرآني بخش روداب سبزوار برنامه ريزي كرده ايم قرار است هشت مهدكودك قرآني را در اين بخش ايجاد شود .
بخشدار روداب سبزوار همچنين از ايجاد مجتمع قرآني در اين بخش هم خبر داد و گفت : توافق اوليه با موسسه مالي و اعتباري ثامن الحجج (ع) انجام شده و اين موسسه قول مساعد براي احداث اين مجتمع را داده است .
شم آبادي با اظهار اينكه شوراي اسلامي شهر روداب يك زمين براي احداث مجتمع قرآني را اهدا كرده است، افزود : درصدد هستيم هر چه سريعتر اين مجتمع را با توجه به نقش و ضرورتي كه در توسعه فعاليت هاي قرآني در بخش روداب دارد ايجاد كنيم .
وي با بيان اينكه بخش روداب داراي ۹ كانون فرهنگي و هنري مساجد و يك موسسه قرآني به نام حافظان وحي روداب است، افزود : موسسه قرآني حافظان وحي اين بخش در حال حاضر ۹۰ قرآن آموز در شهر روداب و ۶۰ قرآموز در روستاي دارين را تحت تعليم دارد.
وي با اشاره به برگزاري نشست هاي هم انديشي با فعالان قرآني و فرهنگي در بخش روداب گفت : تربيت نيروهاي فرهنگي و قرآني ، ايجاد انجمن خيرين قرآني ، حمايت از خانواده هاي قرآن آموز ، گسترش موقوفات قرآني و ترويج كتابخواني در حوزه بصيرت بخشي و معرفت افزايي را در برنامه داريم.
بخش روداب سبزوار داراي ۶۱ روستا است كه ۴۱ روستاي آن بالاي ۲۰ خانوار و ۲۰ روستا هم پايين تر از ۲۰ خانوار جمعيت دارند . 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.