اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 30 مهر 1392 / کد مطلب: 7079 / نظرات: 0


تحصیل۲۷۰۰دانش‌آموز در مدارس قرآنی سبزوار


کارشناس مسئول گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت آموزش و پرورش سبزوار از جذب حدود دو هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در مدارس قرآنی اين شهر طی سال تحصيلی جديد تاكنون خبر داد.

به گزارش سبزوارپیام، حسين رجبی، كارشناس مسئول نماز، قرآن و عترت مديريت آموزش و پرورش سبزوار در گفت‌وگو با ايكنا، شعبه خراسان رضوی، از جذب حدود دو هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در مدارس قرآنی اين شهر طی سال تحصيلی جديد تاكنون خبر داد و گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان در اين مدارس در سال تحصيلی جديد همچنان ادامه دارد.

وي با بيان اينكه چهار مدرسه قرآنی ابتدايی و ۲۲ مدرسه قرآنی فوق برنامه در سبزوار فعاليت دارند، به فعاليت مدارس قرآنی در نوبت عصر اشاره كرد و ادامه داد: قرآن‌آموزان در اين مدارس، در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجويد، حفظ و مفاهيم قرآن كريم آموزش فرا می‌گیرند.

رجبي خاطرنشان كرد: مدارس قرآن مقطع ابتدايی علاوه بر نوبت عصر، در نوبت صبح نيز در كنار آموزش دانش‌آموزان، كار پرورش قرآنی دانش‌آموزان را با حضور مربيان تخصصی برعهده دارند و در زمينه‌های معرفتی، اعتقادی، گفتمان‌های دينی، تواشيح و ... فعاليت دارند.

وی هدف از را‌ه‌اندازی اين مدارس را پرورش قرآنی كودكان از مقطع ابتدايی و علاقه‌مندكردن آنها به مفاهيم والای كلام الهی عنوان و خاطر نشان كرد: دانش‌آموزان پس از گذراندن هر دوره، مدرك مربوط به رشته خود را دريافت می‌كنند.

وی كسب چهار مقام كشوری در مسابقات قرآن و معارف اسلامی توسط دانش‌آموزان سبزواری طی سال گذشته را نتيجه تشكيل مدارس قرآنی دانست و گفت: طرح ملی حفظ قرآن كريم در سال گذشته مورد استقبال خوب دانش‌آموزان سبزواری قرار گرفت و حدود ۷۵۰ دانش‌آموز در حفظ بيش از يك جزء شركت كردند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.