اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 2 آبان 1392 / کد مطلب: 7100 / نظرات: 0

همزمان با فرخنده عيد غدير خم/


نمايش بازسازي واقعه غدير خم در سبزوار برگزار شد


نمايش بازسازي واقعه غدير خم در سبزوار برگزار شد نمايش بازسازي واقعه بزرگ و تاريخي غدير خم در سبزوار با حضور پرشور مردم و جمعي از مسوولان اين شهرستان در محل مزار شهداي گمنام اجرا شد.

به گزارش سبزوارپیام، فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه سبزوار در حاشيه اجراي اين نمايش در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : تبيين واقعه غدير چهارمين سال است كه در اين شهرستان با محوريت سپاه ناحيه سبزوار برگزار مي شود.
سرهنگ پاسدار جعفر نمدچيان با بيان اينكه حدود شش ماه است كه ستاد تبيين واقعه غديرخم در شهرستان سبزوار تشكيل شده است،گفت : ترويج فرهنگ غدير در جامعه و ميداني كردن اين واقعه عظيم گام مهمي در راستاي نهادينه كردن تفكر غدير بويژه در بين جوانان است .
مسوول ستاد بزرگداشت تبيين واقعه غدير خم با اظهار اينكه نمايش بازسازي واقعه غدير براي زنده نگه داشتن و نمايش گوشه اي از وقايع اتفاق افتاده در روز غدير خم است، افزود : سعي بر اين بوده تا با بازسازي اين واقعه عظيم در قالب هنر به بهترين شكل ممكن در راستاي فرهنگ سازي مردم استفاده كنيم.
وي به مسابقه حفظ خطبه غدير نيز اشاره كرد و گفت : توسط دفتر امام جمعه سبزوار به افرادي كه اين خطبه را حفظ كنند هديه نقدي به مبلغ سه ميليون ريال اهدا مي شود.
سرهنگ پاسدار نمدچيان مهمترين پيام غدير را ادامه راه امامت و ولايت عنوان كرد و گفت : بايستي هر چه بيشتر مردم را با ولايت ، امامت و جايگاه ولي امر مسلمين آشنا كنيم.
وي با اشاره به تطبيق و مقايسه زمان كنوني و زمان حكومت عدل علي (ع) اظهار داشت : بايستي بيش از پيش در راستاي نزديك شدن به فضايل و عدل آن حضرت گام برداريم .
وي ادامه داد : بايستي به نصايح و توصيه هاي مقام معظم رهبري گوش فرا داده و گوش به فرمان ولي امر مسلمين باشيم.
رييس انجمن نمايش سبزوار نيز در حاشيه برگزاري اين نمايش گفت : نمايش بازسازي واقعه بزرگ غديرخم با عنوان غدير معراجي ديگر با حضور ۱۰۰ هنرمند سبزواري اجرا شد.
حسين شمس آبادي افزود : نمايش غدير معراجي ديگر از تولد پيامبر آغاز مي شود و به وقايعي چون بعثت پيامبر ، فتح مكه ، گسترش اسلام تا صحراي غدير و انتخاب جانشيني حضرت علي (ع) مي پردازد.
نويسنده و كارگردان نمايش غدير معراجي ديگر ، خطبه‌خواني را از برنامه‌هاي بازسازي واقعه غدير عنوان كرد و گفت: واقعه غدير به صورت نمايش و در قالب هنر به مردم ارائه مي‌شود و با زبان هنر بيشتر در ذهن‌ها مي‌ماند.
دو ايستگاه صلواتي به همت سپاه ناحيه سبزوار و حوزه بسيج محلات اين شهرستان براي پذيرايي از عاشقان امامت و ولايت برگزار شده بود.
نمايش بازسازي واقعه بزرگ و تاريخي غدير خم در سبزوار توسط سپاه ناحيه سبزوار و همكاري دفتر امام جمعه ، فرمانداري ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ، گروه ۴۷ مهندسي سلمان و ادارات شهرستان سبزوار برگزار شد. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.