اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 6 آبان 1392 / کد مطلب: 7123 / نظرات: 0


امام جمعه ششتمد:عزاداری سیدالشهدا (ع) هر سال یا شکوهتر از سال قبل برگزار می شود


امام جمعه ششتمد گفت:عزاداری سید الشهدا و یاران با وفایش هر سال یا شکوهتر از سال قبل برگزار می شود .   

حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی ثباتی مقدم در جمع خادمین عزاداری حضرت سیدالشهداء شهر ششتمد افزود: خادمین عزاداری حضرت امام حسین (ع) قدر توفیق حضور خود را در لباس نوکری سیدالشهداء بدانند.
وی افزود:برپائی عزاداری سیدالشهداء ارزش فراوانی دارد و فعالیت در مراسمات سالار شهیدان افتخار بزرگی است.
امام جمعه ششتمد افزود:پیامبر گرامی (ص) اسلام را بنیانگذاری کرد و حادثه عاشورا اسلام را تثبت کرد.
حجت الاسلام و المسلمین ثباتی مقدم ادامه داد: از بدو این قیام خونین برخی خواسته اند که قصه کربلا را تمام کنند و در غروب روز عاشورا با حمله به خیمه سعی در از بین بردن آثار این حرکت عظیم شدند.
وی ادامه داد: تا سالها قبر سیدالشهداء مخفی بود ، به دشت کربلا آب انداختند اما در اطراف مرقد مطهر امام آب حائل آمد.
امام جمعه ششتمد گفت: اما با همه تهدیدات و برنامه ریزی ها برگزاری مراسمات عزاداری و یاد شهدای کربلا همه ساله باشکوهتر از سالهای قبل برگزار می شود.
وی بر کیفی کردن برنامه های ماه محرم تاکید کرد و ادامه داد: در برنامه های عزاداری باید کاستی ها را کم کنیم و آسیب های احتمالی را بزدائیم.
امام جمعه ششتمد اظهار داشت: باید تلاش کنیم خروجی مراسمات را بیشتر کنیم ، حاشیه ها و زوائد را کم کنیم و به اصل متن بپردازیم.
حجت الاسلام و المسلمین ثباتی مقدم گفت: همه ما گویندگان و شنوندگان بایستی اخلاص را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
امام جمعه ششتمد افزود: انتظار می رود دست اندرکاران هیئات مذهبی تلاش در جهت ساماندهی هزینه ها را در برنامه کاری خود قرار دهند و برای نذورات مردمی بسترسازی کنیم تا از نذورات بهینه تراستفاده شود.
وی اظهار داشت: نوآوری در برنامه ها داشته باشید و در جهت افزایش کیفیت مراسمات بویژه در روزهای پایانی دهه محرم گام بردارید.
در پایان این نشست برنامه های دهه محرم ششتمد همانند سنوات گذشته قرائت زیارت عاشورا در طول دهه محرم در مساجد امام حسین(ع) و امام رضا(ع) ، مراسم زنجیرزنی در حسینیه ابوالفضلی ، مراسم سینه زنی در مسجد امام حسین(ع) ، مراسم عزاداری خواهران درحسینیه سید الشهداء و اجرای تعزیه خوانی مورد تأکید قرار گرفت. 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.