اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 6 آبان 1392 / کد مطلب: 7124 / نظرات: 0

توسط محسنی ثانی و سبحانی فر/


دیدار نمایندگان استان با رئیس جمهور تشریح شد


دیدار نمایندگان استان با رئیس جمهور تشریح شد نمایندگان استان خراسان رضوی در دیدار امروز خود با رئیس جمهور ایران مهمترین موضوعات کشور و استان را مطرح نمودند.
به گزارش وبسایت محمدرضا محسنی ثانی ، این نماینده مردم شهرستان های منطقه سبزوار بزرگ در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه طی یک تماس تلفنی مهمترین موضوعات مطرح شده توسط نمایندگان خراسان رضوی در جلسه دیدار با دکتر حسن روحانی را پیرامون مسأله بحران آب و خشک سالی های اخیر ایران به ویژه در نواحی شرقی ، مسأله تقسیمات سیاسی و ارتقاء روستاهای حائز شرایط به شهر و ارتقاء بخش های مستعد به شهرستان ، تسریع در تکمیل پروژه راه آهن سبزوار ، و تسریع در احداث بزرگراه ترانزیتی آسیای میانه و … عنوان کرد.

وی همچنین از درخواست نمایندگان استان  برای آغاز سفرهای استانی رئیس جمهور از خراسان رضوی خبر داد و افزود : دکتر روحانی نسبت به آغاز سفرهای استانی خود از خراسان رضوی نظر مثبت داشته و ابراز امیدواری کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در تشریح موارد فوق اظهار داشت : بحران آب به دلیل خشکسالی های اخیر به یکی از مسائل مهم کشور به ویژه در نواحی شرقی تبدیل شده است که پس از طرح این موضوع با رئیس جمهور  وی از تشکیل شورای عالی آب تحت ریاست شخص رئیس جمهور خبرداده است تا این بحران در کشور به صورت صحیحی مدیریت شود.
محسنی همچنین از پیشنهاد به رئیس جمهور برای انتقال آب از تاجیکستان به ایران خبر داد و گفت : پس از طرح این پیشنهاد و توضیح همه مطالعات و بررسی های کارشناسانه که در این رابطه انجام شده است ، دکتر روحانی قول داده  ، این پیشنهاد را در جلسه آینده شورای عالی آب که با ریاست خود وی برگزار خواهد شد ، مطرح نماید.
نماینده مردم سبزوار همچنین از پیگیری مجدد طرح ارتقاء بخش ششتمد به شهرستان خبر داد و گفت از آنجایی که این پروژه در دولت قبلی مصوب شده است ، از رئیس دولت یازدهم درخواست کردیم هرچه سریعتر نسبت به اجرای آن اقدام نماید.
وی همچنین در این جلسه از ضرورت تسریع دولت در احداث راه آهن سبزوار و بزرگراه ترانزیتی آسیای میانه از مسیر درگز -قوچان – سلطان آباد – سبزوار به عنوان یکی از مطالبات مهم مردم خراسان سخن گفت.
محسنی ثانی همچنین در این جلسه خواستار آن شد که دولت روستاهای مراکز بخش و نیز روستاهایی که به لحاظ قانونی از جمعیت بالایی برخوردارند را هر چه سریعتر طبق قانون به شهر ارتقاء دهد.
وی افزود : در شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن چندین نمونه از این گونه روستاها که نیازمند ارتقاء از روستا به شهر هستند ، وجود دارد که دولت باید در این زمینه تسریع نماید.
نماینده شهرستان های غرب خراسان رضوی همچنین در این جلسه مشکل آسفالت جاده های روستایی و آب شرب روستایی را از دیگر مسائل مبتلابه مردم خراسان به ویژه در محدوده حوزه انتخابیه خود اعلام کرد و خواستار رسیدگی بیشتر قوه مجریه نسبت به این مشکلات شد.

سایت سبزوار ما نیز از قول سبحانی فر نوشت :نایب رییس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: در جلسه دو ساعته مجمع با رئیس جمهور مسایل و کلیت مشکلات استان در حوزه های ملی و منطقه ایی مطرح شد.
رمضانعلی سبحانی فرافزود:در این جلسه نمایندگان درباره مسایل ومشکلاتی همچون؛کمبود آب در شرق کشور و استان خراسان،عدم توزیع عادلانه اعتبارات نسبت به سرانه جمعیتی،مشکلات طرح های عمرانی،جلوگیری از هدر رفت ابهای فصلی با ساخت سد،جاده سازی وموضوع حرم تاحرم وهمچنین خط ریل برقی وحاشیه نشینی در کنار مشکلات راههای روستایی وبین شهرستانی و مبارزه با مواد مخدر و اشتغال در استان مطرح گردید.
وی افزود انتظار می رود توجه بیشتری در بحث راههای روستایی که ازمیانگین استانی پایین تر است انجام گیرد .
سبحانی فر در این دیدار با گلایه مندی از عدم توزیع عادلانه امکانات در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و افزود این عدم توزیع عادلانه امکانات سبب شده که بیش از0 40 هزار نفر از حوزه انتخابیه این جانب به تهران و دیگر کلانشهرها مهاجرت کنند.
سبحانی فر درادامه این دیدار به بحث گازرسانی به روستاها اشاره کرد و خواستار توجه ویژه جهت گاز رسانی به روستاهای حوزه انتخابیه شد.
عضو کمسیون صنایع خواستار توجه ویژه به بحث آبرسانی به روستاهاشد و افزود 70 روستا به صورت تانکر آب رسانی می شودو 70 روستای حوزه انتخابیه از آب سالم آشامیدنی برخوردار نیستند.
وی تصریح کرد:رئیس جمهور در خصوص مشکلات مربوط به آب نیز آن را مساله ومشکل جدی عنوان کردند که قول بررسی وتوجه ویژه به ان را در جلسه شورایعالی آب به ریاست خودشان را دادند.
سبحانی فر همچنین خواستار سرعت بخشیدن به آنتن راه آهن سبزوار شد.
در ادامه نماینده مردم سبزوار،جوین،جغتای،خوشاب،داورزن وششتمد در مجلس شورای اسلامی از رییس جمهور خواست که ابلاغ شهرستان ششتمد که در کمسیون سیاسی آماده ابلاغ میباشد هر چه سریعتر انجام پذیرد.
وی گفت با توجه به بحث اشتغال موضوع تسریع در راه اندازی پروزه فولاد و پتروشیمی سبزوار مطرح شد که با انجام این دو پروژه بخشی از مشکلات اشتغال حل خواهدشد.

در پایان سبحانی فر از رییس جمهور خواست که با توجه به حضور مردم استان و سبزوار در انتخابات ریاست جمهوری و با توجه به اینکه مردم سبزوار بیشترین رای را در بین شهرهای استان را به جنابعالی داده اند و به منظور پاسخ به حضور گسترده مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری، اولین سفر استانی رئیس جمهور به مشهد و سبزوار باشد.
سبحانی فر افزود:رئیس جمهور در این جلسه ضمن تشریح مسایل مربوط به اعتبارات به دسته بندی و ساماندهی پروژه ها تاکید کردند.
وی در ادامه افزود:خبر خوشی که رئیس جمهور در این جلسه عنوان کردند طرح توسعه شرق کشور بود که در حال انجام مطالعات وکارهای کارشناسی است که از جمله طرح هایی ان اتصال چابهار به مشهد از طریق ریلی بود.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.