اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 8 آبان 1392 / کد مطلب: 7166 / نظرات: 0


برداشت پنبه در شهرستان سبزوار آغاز شد



 معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار از آغاز برداشت پنبه از سطح هفت هزار و 500 هکتار از اراضی کشت آبی این شهرستان خبر داد.
 
به گزارش ایرنا، محمد جواد ایزدیان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سطح زیر کشت رقم اصلاح شده (ورامین) این محصول پنج هزار و 500 هکتار و پنبه بومی دو هزار هکتار می باشد.

وی پیش بینی کرد، با میانگین عملکرد دو هزار و 500 کیلو گرم در هکتار، حدود 19 هزار تن وش در این شهرستان برداشت شود.

وی به توزیع 120 تن بذر دلینته گواهی شده اشاره کرد و سهولت در کشت، کاهش بذر مصرفی، درجه خلوص بسیار، افزایش سرعت جوانه زنی و سهولت در ضد عفونی سازی بذور را از مزایای استفاده از این نوع بذر دانست.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار اجرای برنامه های کشاورزی حفاظتی و کشت مکانیزه در سطح 150 هکتار، استفاده از ریز مغذی ها و مبارزه بیولوژیک با آفات و همچنین تشکیل کارگاه های آموزشی را از عوامل مثبت در تولید پنبه این شهرستان اعلام کرد.

وی گفت: توسعه کشت مکانیزه پنبه گامی موثر در راستای کاهش هزینه های تولید محسوب می شود زیرا موجب کاهش بذر مصرفی، افزایش راندمان آبیاری و افزایش میزان عملکرد این محصول می گردد.

وی افزود: خرده مالکی و پراکندگی اراضی و همچنین کشت سنتی این محصول از عوامل افزایش هزینه های تولید به شمار می آید.

وی اظهار کرد: سبزوار در سال گذشته، ازنظر سطح زیر کشت و میزان تولید وش پنبه رتبه اول را در استان خراسان رضوی به خود اختصاص داد./2





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.