اخبار سبزوار پيام : مذهبی





اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 8 آبان 1392 / کد مطلب: 7169 / نظرات: 0


امام جمعه موقت خوشاب: آیه مباهله سند زنده حقانیت اسلام است


امام جمعه موقت خوشاب: آیه مباهله سند زنده حقانیت اسلام است  امام جمعه موقت خوشاب گفت : آیه مباهله سند زنده حقانیت اسلام ، مسلمین و اهل بیت (ع) است .

به گزارش سبزوارپپام،حجت الاسلام محمد کاظم شبیری نسب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : یکی از آیاتی که در شان حضرت علی ابن ابیطالب و اهل بیت (ع) در 24 ذی الحجه نازل شد، آیه مباهله است.

وی با بیان اینکه شیعه و سنی قضیه مباهله را قبول دارند و روایت کرده اند، افزود : این واقعه مهر تأیید و سندی بر نبوت ، حقانیت خاندان پیامبر اکرم (ص) و اسلام راستین است .

وی مباهله را در لغت به معنای نفرین کردن، عنوان کرد و در خصوص رویداد مباهله گفت : پس از اینکه مسیحیان نجران حاضر نشدند اسلام را بپذیرند لذا خداوند تبارک و تعالی در آیه 61 سوره آل عمران از پیامبر خواست آنان را به مباهله دعوت کند .

وی اظهارداشت : در روز مباهله سران نمایندگان نجران پیش از آن که با پیامبر روبه رو شوند، به یکدیگر گفتند که اگر دیدید که پیامبر افسران و سربازان خود را به میدان مباهله آورد، در مباهله شرکت می کنیم ولی اگر با فرزندان و عزیزان خود به مباهله آمدحاضر به مباهله نمی شویم .

وی افزود : سران نمایندگان نجران وقتی دیدند پیامبر (ص) با حضرت فاطمه (س) ، حضرت علی (ع) و امام حسن و امام حسین (ع) برای مباهله آمدند، درخواست مباهله را پس گرفتند و از پیامبر خواستند تا آنها را تحت حاکمیت اسلام در آورند.

امام جمعه موقت خوشاب همچنین با اشاره به نزول آیه تطهیر و آیه انگشتر بخشیدن امام علی (ع) به سائل هم گفت : این آیات حاکی از شان بالای اهل بیت (ع) در نزد خداوند و فضایل بی شمار این بزرگواران است .

حجت الاسلام شبیری نسب افزود : در این روز صدقه دادن و کمک به نیازمندان به جهت تاسی به مولای متقیان امیر مومنان علی (ع) ، زیارت کردن آن حضرت و قرائت زیارت جامعه سفارش شده است .



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.