اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 12 آبان 1392 / کد مطلب: 7200 / نظرات: 0


همایش طلایه داران هدایت در سبزوار برگزار شد


همایش طلایه داران هدایت در سبزوار برگزار شد  همایش طلایه داران هدایت روز یکشنبه با حضور بیش از 140 نفر از روحانیون مستقر، هجرت ، مبلغین و مبلغات بومی شهرستان های سبزوار، جوین ، جغتای، خوشاب و داورزن در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، رییس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار در این همایش گفت : این همایش به منظور آگاهی بخشی و همسو کردن شبکه تبلیغی و اعلام آمادگی روحانیت برای برگزاری مراسم های سوگواری محرم و صفر و بیان مسائل بین المللی، ملی و محلی برگزار شده است .

حجت الاسلام علی محمودی افزود : روحانیون در حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی در بربر توطئه ها و گزند دشمنان سهم بزرگی دارند .

وی با اشاره به اهمیت تبلیغ گفت : تبلیغ یعنی رساندن پیام خدا ، قرآن و ائمه به مردم است و این افتخار بزرگی است .

وی با بیان اینکه مبلغین و مبلغات و دانش آموختگان مکتب اهل بیت (ع) هیچ ادعایی نداشته و دوست ندارند کسی هیچ عنوان دیگری به آنها بدهد ، به فعالیت های این روحانیون اشاره کرد و افزود : این مبلغین و مبلغات فقط به منبر اکتفا نمی کنند بلکه به تبلیغ چهره با چهره با مردم و برگزاری کلاس های تفسیر قرآن و فعالیت های فرهنگی می پردازند .

رییس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار اظهار داشت : برنامه های تبلیغات بایستی در ماههای محرم و صفر بر مبنای غنی سازی برنامه ها با رویکرد محتوایی ، تبیین فلسفه عاشورا و قیام امام حسین (ع) و حفظ وحدت و انسجام باشد.

حجت الاسلام محمودی صد درصد شیعه بودن مردم دارالمومنین سبزوار و وجود بقاع متبرکه را از ظرفیت های این شهرستان عنوان کرد و خطاب به روحانیون گفت : سعی کنید مردم مراسم عزاداری را در بقاع متبرکه هم برگزار کنند زیرا دارای اثرات ارزشمند فرهنگی است.

وی ادامه داد : با تعامل خوبی که هیات امنای مساجد و مسوولین هیاتهای مذهبی دارند سعی نمایند به جای برگزاری عزاداری در چادر در کنار خیابان جاهایی که به مسجد دسترسی دارند این مراسم عزاداری را در مساجد برگزار کنند .

وی به محوریت نماز اول وقت در برنامه های عزاداری و روز تاسوعا و عاشورا تاکید کرد و گفت : طوری برنامه ریزی کنید که برنامه های عزاداری با نماز اول وقت تداخل پیدا نکند.

وی توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر را هم مورد اشاره قرار داد و گفت : از فرصت ارزشمند محرم و صفر بایستی بهترین استفاده را بکنیم و فقط به منبر اکتفا نکنیم بلکه آسیب هایی که در منطقه شناسایی می شود را باید تبدیل به فرصت کنیم و نگذاریم تبدیل به تهدید شود .



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.