اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 17 آبان 1392 / کد مطلب: 7243 / نظرات: 0

امام جمعه داورزن:


برای ساختن تمدن نوین و ارزشمند اسلامی باید به دیدگاه قرآن توجه شود


برای ساختن تمدن نوین و ارزشمند اسلامی باید به دیدگاه قرآن توجه شود  امام جمعه داورزن گفت : برای ساختن تمدن نوین و ارزشمند اسلامی باید به دیدگاه قرآن و روش اهل بیت (ع) و دیگر بزرگان در جامعه اسلامی توجه شود.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا،حجت الاسلام محمود مداحی در خطبه های نماز جمعه این هفته داورزن ،سبک زندگی اسلامی را از دیدگاه قرآن ، معصومین (ع) و نیز بزرگان بررسی و در مورد انسان شناسی ،هستی شناسی و غیره مطالبی بیان کرد.

وی با اشاره وجود به بیش از 500 آیه در مورد احکام الله در قرآن گفت : هرکدام دهها ، صدها و بلکه هزاران نکته برجسته برای شئونات سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی ، تربیتی ، اجتماعی ، دفاعی و عقیدتی دارد.

وی افزود: با مراجعه و استخراج عالمانه ، محققانه و منصفانه ، می توان الگوهایی سالم برای ساختار زندگی سالم همراه با آرامش و نگرش صحیح به جهان آفرینش را به دست آورد.

امام جمعه داورزن گفت: الگوهایی که به راحتی پاسخگوی بشریت ، به ویژه جامعه اسلامی و شیعه است.

وی ادامه داد:برای رسیدن به این راه توحیدی ، باید از تقلید کورکورانه به ویژه سبک زندگی غربی و خرافه ها پرهیز کرد.

حجت الاسلام مداحی با بیان اینکه ما با مردم مغرب زمین دعوایی نداریم ،اظهار کرد:ما با شیوه و نوع اندیشیدن و روش های زندگی حاکم بر غرب مخالفیم .

وی گفت : تجربه ثابت کرده هر جمعیتی که پیرو اندیشه غربی ها شد ، هویت ، نجابت ، اصالت ، ملیت و استقلال همه جانبه خود را از دست داده است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ غرب یک فرهنگ مهاجم و نابود کننده فرهنگ ها است ،افزود: غربی ها به هر سرزمین که وارد شدند ، فرهنگ و روش فکری ،سیاسی و اقتصادی و تربیتی آنان حاکم شد.

وی افزود: غربی ها با ورود به جغرافیای دیگران ،تاریخ ملت ها ، لهجه و گویش ملت ها ، زبان و رسم الخط ملت ها ، عادات و آداب و رسوم اجتماعی ملت ها ، حجاب و پوشش و عفاف ملت ها ، خوراک و نوشیدنی ملت ها و از همه مهمتر نگرش ملت ها را تغییر دادند و تابع خود کردند.

وی اظهارداشت: غرب به دنبال عادی سازی گناه و معصیت و نافرمانی خدا در میان ملل مسلمان و جوامع شیعه و ایران است.

رییس شورای فرهنگ عمومی داورزن به برخی آسیب های جامعه اشاره کرد و افزود: پس باید آسیب شناسی و درد شناسی به صورت منطقی صورت گیرد و دوباره برای زنده کرده ارزش های اسلامی به اندیشه و تفکر مذهبی و اسلامی برگردیم.

امام جمعه داورزن با تسلیت ،به واقعه شهادت بزرگ آزاد مرد عالم ، سالار شهیدان ، امام حسین (ع) و یاران با وفایش پرداخت. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.