اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 22 آبان 1392 / کد مطلب: 7262 / نظرات: 0

در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی /


دیارسربداران غرق در ماتم است


دیارسربداران غرق در ماتم است در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ، شهرستان سبزوار غرق در عزا و ماتم سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اصحاب وفادارش است .

 در روز های تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) مردم مومن و دوست داران اهل بیت (ع) سبزوار با حضور در مساجد، تکایا و هیات های مذهبی با برپایی مراسم سخنرانی، دسته روی، دستجات سینه زنی و زنجیر زنی عزاداری می کنند.

همچنین سوگواران حسینی در شهرها و روستاهای این دیار با اجرای تعزیه و نخل گردانی ، ارادت خود را به خاندان نبوت بویژه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران وفادارش نشان می دهند.

مراسم عزاداری در شهرستان سبزوار همه ساله از اول ماه محرم الحرام در قالب برپایی مجالس مختلف مذهبی آغاز و با برگزاری مراسم عزاداری حضرت امام رضا(ع) در دهه آخر ماه صفر به پایان می رسد.

در ایام دهه اول ماه محرم صدها مجلس شبیه خوانی در شهرستان های سبزوار ، جوین ،جغتای ،داورزن ششتمد و خوشاب اجرا می شود.

بر پایه این گزارش، در تاسوعاو عاشورای حسینی در روستاهای شهرستان های مزبور هیات های مذهبی با سخنرانی و برپایی دسته جات سینه زنی عزاداری می کنند.

در این ایام عزیز ده ها هزار نفر نیز از گوشه و کنار ایران اسلامی به زادگاهشان آمده و در قالب دسته جات سینه زنی و زنجیر زنی در سوگ سرور و سالار شهیدان بر سر و سینه می زنند.

در دهه اول ماه محرم در بیشتر شهرها و روستاهای این شهرستانها نیز عزاداران حسینی اطعام می شوند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.