اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 23 آبان 1392 / کد مطلب: 7265 / نظرات: 0

در عاشورای حسینی/


مردم دیار سربداران به سوگ نشستند


مردم دیار سربداران به سوگ نشستند مردم مومن و دوستداران اهل بیت (ع) در دیار سربداران همچون سالهای گذشته در شب عاشورای حسینی و امروز با حضور پر شور درسوگ سالارشهیدان امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) به عزاداری پرداختند.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا، عاشقان و ارادتمندان امام حسین (ع) و یاران با وفایش با حضور در اماکن مذهبی ، بقاع متبرکه ، تکایا و مساجد این شهرستان به سوگ نشستند.

برگزاری مراسم سینه زنی، نوحه خوانی ، روضه خوانی ،تعزیه خوانی ، سخنرانی در تمام شهرها و روستاهای بزرگ شهرستان سبزوار گوشه هایی از عشق و ارادت مردم دیار سربداران به ساحت مقدس امام حسین (ع) و یاران باوفایش بود.

نخل گردانی ، سنگ زنی و زنجیر زنی نیز از آیین هایی بود که امسال نیز به مانند سالهای گذشته در برخی روستاهای این شهرستان برگزار شد.

توزیع نذورات چای ،شیر ،آش، حلوا، خرما، شله زرد ،غذای حاضری و نیز طبخ و توزیع انواع غذای گرم از دیگر برنامه های دهه اول ماه محرم در شهرها و روستاهای شهرستان سبزوار است.

دیار سربداران یکپارچه سیاهپوش است و ادارات و ارگان نیز با نصب پارچه نوشته های سیاه، شهادت سالار شهیدان و یاران باوفایش را تسلیت گفتند.

مراسم و آیین های مشابهی نیز در روز عاشورای حسینی در شهرستان های جوین ،جغتای ،داورزن ،ششتمد و خوشاب برگزار شد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.