اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 26 آبان 1392 / کد مطلب: 7327 / نظرات: 0


پیشنهادات یک پزشک به شورای صدخرو/ ویزیت بیماران نیازمند در منزل به صورت رایگان


آمادگی کامل خود را جهت ویزیت بیماران، به ویژه سالمندان و اقشار آسیب پذیر، مشروط به اینکه ناتوانی و عدم استطاعت آنان مورد تائید و با هماهنگی شورای محترم باشد، در منازل آنان و به صورت رایگان اعلام می‌نمایم. این موضوع ویزیت اطفال به ویژه دانش آموزان مقطع ابتدائی در مدارس را نیز شامل می‌شود.
 دکتر حسین کبیری در نامه ای به رئیس شورای اسلامی روستای صدخرو، پیشنهاداتی در خصوص ساماندهی و بهسازی این روستا ارائه کرده است.

متن نامه در ادامه آمده است:

"بنام خدا
ریاست محترم شورای اسلامی روستای صدخرو

با سلام و احترام ؛
موارد ذیل را به عنوان پیشنهاداتی در خصوص ساماندهی و بهسازی روستای صدخرو به استحضار عالی می‌رساند، امید است در صورت صلاحدید و پس از بررسی‌های لازم اجرائی شوند.

۱- از آنجائی که انجام هرگونه اقدام در خصوص بهبود شرایط روستا مستلزم بودجه می‌باشد، پیشنهاد می‌شود از کلیه واحدهای تولیدی و خدماتی نظیر مرغداری‌ها، کسبه و سایر حرف ماهیانه مبلغی به عنوان عوارض دریافت گردد. میزان این مبلغ بر حسب صلاحدید و با توجه به شرایط اقتصادی هر صنف تعیین می‌گردد. بدیهی است این مبلغ در ابتدای هر سال درصدی افزایش خواهد یافت.

۲- در مورد هیئت‌های و دستجات مذهبی نیز مبلغی به عنوان پاکسازی و بهسازی روستا دریافت گردد.

۳- با فواصل منظم ماهیانه و بعضاً در موارد خاص پس از مناسبتهای مذهبی مانند تاسوعا و عاشورا و نیز اعیاد ملی مانند نوروز و سیزده فروردین (روز طبیعت) کیسه های زباله بین دانش آموزان مدارس توزیع و در ازاء جمع آوری، تفکیک و تحویل، مبلغی به آنان پرداخت شود. این مبلغ بایستی برای این عزیزان قابل توجه بوده و انگیزه کافی در آنان را باعث شود. چنین اقدامی ضمن مشارکت دادن آنان در بهسازی محیط زیست و روستا، در درازمدت با آموزش برخورد مسئولانه و فعال با طبیعت موجب نهادینه شدن رفتارهای زیست محیطی و مشارکت فعال و جمعی در آینده خواهد شد. فروش این دست از زباله‌ها مانند نایلون، کاغذهای باطله و فلزات می‌تواند منابع مالی جدیدی را برای شورا فراهم کند.

۴- اینجانب آمادگی کامل خود را جهت ویزیت بیماران، به ویژه سالمندان و اقشار آسیب پذیر، مشروط به اینکه ناتوانی و عدم استطاعت آنان مورد تائید و با هماهنگی شورای محترم باشد، در منازل آنان و به صورت رایگان اعلام می‌نمایم. این موضوع ویزیت اطفال به ویژه دانش آموزان مقطع ابتدائی در مدارس را نیز شامل می‌شود.

۵- مشارکت دادن کلیه افراد بلاخص دانش آموزان در کلیه امور به ویژه ردیف سوم، کاشت درختان و نگهداری فضای سبز هم در کوتاه مدت و هم در درازمدت منشاء اثرات شگرفی خواهد بود که امید است مورد توجه اعضاء محترم شورا قرار گیرد.

با سپاس و احترام: دکتر حسین کبیری"




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.