اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 28 آبان 1392 / کد مطلب: 7341 / نظرات: 0

مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان/


8500 نفر عضو کتابخانه های کانون در سبزوار هستند


8500 نفر عضو کتابخانه های کانون در سبزوار هستند مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سبزوار گفت : هشت هزار و 500 نفر کودک و نوجوان عضو کتابخانه های کانون این شهرستان هستند.

به گزارش سبزوارپیام، سید حسین قریشیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بیش از 600 نفر از این اعضا عضو فعال کتابخانه های کودک و نوجوان سبزوار هستند.

مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سبزوار گفت: کانون این شهرستان در حال حاضر با سه مرکز فرهنگی هنری ثابت ، یک مرکز پستی ، یک مرکز سیار روستایی و یک نمایشگاه دائمی کتاب و محصولات هنری و فرهنگی کانون به کودکان هفت تا 14 سال خدمات رسانی می کند.

قریشیان در توضیح مرکز پستی افزود : کودکان و نوجوانان از طریق مدارس فرم های عضویت در کتابخانه پستی را دریافت کرده و عضو کتابخانه شده و زمینه علاقمندی خود را نیز ذکر می کنند.

وی با اظهار اینکه همه هزینه ها ی پستی بر عهده خود کانون است ، گفت : برای اعضا بر اساس علاقمندی آنان کتاب به همراه یک پاکت و تمبر ارسال می شود و پس از مطالعه و برگشت کتاب با هزینه کانون مجددا کتاب برای آنان ارسال شده و این روند ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مرکز سیار روستایی این کانون 22 روستای شهرستان را تحت پوشش دارد و هر روز عازم دو روستا می شوند، افزود : این مرکز سیار روستایی هفته در میان به هر روستا مراجعه کرده و کتاب به امانت می دهد.

وی با اشاره به محوریت فعالیت برمبنای کتاب و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه از کودکی اظهار داشت : این کانون علاوه بر فعالیت در راستای کتابخوانی به برگزاری کلاس ها و فعالیت های فرهنگی و هنری از جمله قصه گویی ، روخوانی کتاب ، نقاشی ، سفالگری و ... برای کودکان و نوجوانان می پردازد .

مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سبزوار با اشاره به کافی نبودن تعداد مراکز فرهنگی و هنری کانون برای این شهرستان، اظهار داشت : برای پوشش دادن بهتر حداقل به دو مرکز دیگر یکی در توحید شهر و دیگری در مناطق محروم شهرسبزوار و نیز یک مرکز سیار شهری نیاز است .

قریشیان با اشاره به مشکل کمبود فضا در مرکزفرهنگی هنری شماره 3 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سبزوار نیز گفت : طرح توسعه این مرکز از سال 89 شروع شده ولی متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار کاری انجام نشده است.

وی همچنین خواستار مشارکت خیرین در حوزه مسائل مربوط به کتاب کودک و نوجوان شد و گفت : سرمایه گذاری برای کودکان و نوجوانان تضمین کننده توسعه هر کشوری در آینده است . 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.