اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 3 آذر 1392 / کد مطلب: 7373 / نظرات: 0


همایش بزرگداشت حماسه شکست حصر سوسنگرد در سبزوار برگزار شد


همایش بزرگداشت حماسه شکست حصر سوسنگرد در سبزوار برگزار شد  همایش بزرگداشت حماسه شکست حصر سوسنگرد شنبه شب با حضور جمعی از رزمندگان ، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ، پیشکسوتان دوران دفاع مقدس ، مسئولان و بسیجیان در حسینیه ثارالله ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار برگزار شد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه شهدای سوسنگرد گفت : حماسه آزادسازی سوسنگرد ، برگ زرینی در تاریخ دفاع مقدس است.

سرهنگ پاسدار جعفر نمدچیان با اشاره به سالروز شکست حصر سوسنگرد در 26 آبان ماه، افزود : به دلیل حجم برنامه ها این همایش با تاخیر برگزار شد .

وی تبیین و ترویج ارزش های دفاع مقدس را به عنوان وظیفه و یکی از مهمترین اقدامات عنوان کرد و گفت : فرهنگ دفاع مقدس باید به آحاد مردم و به خصوص نسل جوان جامعه به بهترین نحو معرفی شود.

وی با اشاره به فعالیت راویان دفاع مقدس در مدارس ، مساجد و ... و ضرورت بازگویی خاطرات دورن دفاع مقدس به جوانان، گفت : اعزام راویان دفاع مقدس همراه با دانش آموزان به اردوی راهیان نور نیز تاثیرات بسیاری در این راستا داشته است .

سرهنگ پاسدار نمدچیان به برگزاری شبی با خاطره در هفته دفاع مقدس در سبزوار که در آن از رزمندگانی که به نحوی از آنها یادی نشده بود و جز ء هیچ سازمان ، ارگان و نهادی نبودند اشاره کرد و گفت : نباید از چهره هایی که دلاورمردانه جنگیدند و برای ایران اسلامی افتخار آفریدند غفلت کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار همچنین اظهار داشت : در روزهای پایانی گرامیداشت هفته بسیج هم نشستی صمیمی با فرماندهان جنگ و خانواده های آنان برگزار خواهد شد .

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس هم در این همایش گفت : نقش مقام معظم رهبری و شهید دکتر مصطفی چمران در طراحی و هدایت فرماندهی عملیات و فرمان سرنوشت ساز امام خمینی (ره) مبنی بر شکست حصر سوسنگرد، مهمترین رمز موفقیت نیروها در عملیات آزادسازی این شهر بود.

حسن مهری با اشاره به تجربیات و درس های فراوان در این عملیات افزود : ما از عملیات سوسنگرد آموختیم که با ایمان ، وحدت و همدلی می توان بر دشمن غلبه کرد حتی اگر از نظر استعداد نیرو و تجهیزات اندک باشیم.

وی با تاکید بر محوریت اطاعت محض از ولایت فقیه در همه احوالات زندگی، گفت : اطاعت محض از ولایت فقیه تنها مسئله ای است که باید همیشه مدنظر داشته باشیم زیرا فقط با ولایتمداری است که دچار خطا و گمراهی نمی شویم .

وی با اشاره به رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری در مراحل مختلف انقلاب، اظهار داشت : در حال حاضر ایران اسلامی اقتدار و عظمت خود و دین اسلام را به دنیا نشان داده است .

وی با بیان اینکه بسیجی بودن مدال افتخاری است که به هیچ وجه نباید آن را از دست بدهیم، گفت : این مدال پر افتخارترین مدال زندگی است و باید تلاش کنیم با حفظ ارزش های بسیج ، همیشه بسیجی بمانیم .

یکی از یادگاران دفاع مقدس نیز در این همایش گفت : ایمان محوری، فکر ، برنامه ریزی ، استفاده از نیروی مردمی در جنگ ، استفاده از تجهیزات فقط به عنوان یک ابزار و مبنا قرار دادن فرهنگ عاشورایی در سرنوشت جنگ تاثیر بسزایی گذاشت.

 دکتر حسن عظیمی نژاد با ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس بویژه عملیات سوسنگرد و گروه اخلاص، افزود : یکی از شاخصه های مهم رزمندگان کار کردن فقط برای کسب رضای خدا بود، آنان از همه چیز خود برای دفاع از دین ، انقلاب و میهن گذشته بودند و بجز رضای خدا به چیز دیگری نمی اندیشیدند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.