اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 4 آذر 1392 / کد مطلب: 7380 / نظرات: 0


یادواره شهدا با عنوان عطرسیب در سبزوار برگزار شد


یادواره شهدا با عنوان عطرسیب در سبزوار برگزار شد همزمان با هفته بسیج ، یادواره 15 شهید محله فرهنگیان سبزوار با عنوان ˈعطر سیبˈ یکشنبه شب با حضور جمعی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران ، روحانیون ، مسوولان و مردم در مسجد الغدیر سبزوار برگزار شد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، امام جمعه داورزن در این مراسم معنوی خواستار ترویج بیشتر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شد.

حجت الاسلام محمود مداحی افزود : امر به معروف و نهی از منکر آنقدر کارساز است که در صورت رواج آن جلو بسیاری از سوء استفاده های سیاسی و اقتصادی گرفته می شود.

وی با بیان اینکه همه ما در روز قیامت در خصوص امر به معروف و نهی از منکر بازخواست می شویم، گفت : امام حسین (ع) شهید امر به معروف و نهی از منکر می باشند و پیام قیام ایشان احیای این فریضه مهم و اصلاح امت بوده است .

وی رشد کردن بستر تهدید در جامعه و طمع داشتن افراد به دنیا را از جمله موانعی عنوان کرد که موجب عدم گسترش امر به معروف و نهی از منکر می شود.

امام جمعه داورزن همچنین با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ اسلامی و ایرانی در جامعه، گفت : اگر اقتدار فرهنگی در مملکتی بوجود آید قدرت و جلوه آن از اقتدار نظامی بالاتر است .

حجت الاسلام مداحی همچنین با گرامیداشت هفته بسیج به فرمایش امام راحل (ره) که بسیج لشکر مخلص خداست اشاره کرد و افزود : نهادینه شدن فرهنگ بسیجی در جامعه یک ضرورت است که بایستی هر چه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین برگزاری یادواره های شهدا را یکی از راههایی زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا در جامعه عنوان کرد و اظهار داشت : مجلس شهدا فرصتی است برای اینکه خود را با ملاک ها ، معیارها و ارزش های این بزرگواران تطبیق دهیم و ببینیم چقدر با این ارزش ها فاصله داریم .

یادواره شهدای عطر سیب به همت پایگاه مقاومت بسیج بنت الهدی حوزه بسیج حضرت فاطمه (س) و پایگاه مقاومت بسیج الغدیر حوزه بسیج خاتم الانبیا (ص) برگزار شد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.