اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 4 آذر 1392 / کد مطلب: 7382 / نظرات: 0


کارگاه آموزشی سبک زندگی عاشورایی در سبزوار برگزار شد


کارگاه آموزشی سبک زندگی عاشورایی در سبزوار برگزار شد همزمان با گرامیداشت هفته بسیج ، کارگاه آموزشی سبک زندگی عاشورایی با شرکت طلاب بسیجی درمدرسه علمیه نرجس(س) سبزوار برگزار شد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از خبرنگار ایرنا ، مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سبزوار امروز در جمع طلاب بسیجی گفت : عاشورا دانشگاهی است که به همه ما درس عزتمندی و تن به ذلت ندادن می دهد .

حجت الاسلام حسین زحمتکش با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما برگرفته از عاشورا است، افزود : موفقیت جامعه اسلامی ما در مقابل استکبار بخاطر عزتی است که از امام حسین (ع) آموختیم .

وی با اظهار اینکه ولایتمداری در کربلا حرف اول را می زد، افزود : ولایتمداری و تابع محض ولایت فقیه بودن درسی است که از قیام عاشورا می گیریم .

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سبزوار همچنین با گرامیداشت هفته بسیج نیروهای بسیجی را از رهروان و پیروان راه امام حسین (ع) عنوان کرد و افزود : عزت امروز جامعه مرهون بسیجیان است .

معاون فرهنگی مدرسه علمیه نرجس(س) سبزوار هم در حاشیه برگزاری این کارگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : واقعه عاشورا تنها به عنوان رخدادی تاریخی نیست بلکه یک فرهنگ است که این فرهنگ قابلیت ارایه سبک زندگی را برای بشریت دارد .

فروغ هدایتی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری عاشورا و کربلا یک حادثه نیست و یک فرهنگ است، افزود : سبک زندگی عاشورایی از این فرهنگ نشات می گیرد که مبتنی بر معرفت و آموزه های فطری است.

وی با بیان اینکه سبک زندگی عاشورایی در ابعاد مختلف زندگی چه فردی و اجتماعی نقشه راه دارد، اظهار داشت : سبک زندگی عاشورایی با الگوپذیری از امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) بایستی مورد توجه جامعه امروز ما قرار گیرد.

وی به ویژگی های سبک زندگی عاشورایی از جمله عبادت محوری ، محبت نسبت به اطرافیان ، شجاعت ، ولایتمداری ، خلوص نیت و کسب رضای خدا در همه حال اشاره کرد و گفت : حفظ حیا و حجاب در فرهنگ و سبک زندگی عاشورایی بسیار برجسته و محوری است که بایستی با تاسی از حضرت زینب (س) هر چه بیشتر مورد توجه جامعه امروز ما بویژه بانوان قرار گیرد.

در این کارگاه مقاله هایی با موضوع سبک زندگی عاشورایی و بسیج قرائت شد .

کارگاه آموزشی سبک زندگی عاشورایی به همت پایگاه مقاومت بسیج شهید زمردیان مدرسه علمیه نرجس (س) سبزوار برگزار شد



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.