اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 5 آذر 1392 / کد مطلب: 7385 / نظرات: 0

همزمان با گرامیداشت هفته بسیج /


یادواره شهدای دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد


یادواره شهدای دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد یادواره 54 شهید منسوب به کارکنان ، اعضای هیات علمی و شهدای گمنام دانشگاه حکیم سبزواری دوشنبه شب با حضور گسترده خانواده معظم شهدا و ایثارگران ، روحانیون ، بسیجیان ، نیروهای نظامی و انتظامی ، دانشجویان و جمعی از مسئولان در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، رییس دانشگاه حکیم سبزواری در این مراسم معنوی گفت : یکی از وظایف ما نسبت به شهدا الگو گرفتن از این بزرگواران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان جامعه است .

دکتر عباس محمدیان افزود : آن چیزی که جوانان ما را در برابر توطئه ها و دسیسه های دشمنان بیمه می کند الگو پذیری از شهدا با تبیین راه و رسم و شیوه زندگی این بزرگواران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است .

وی گفت : اگر این روحیه از گذشته تا به امروز زنده نبود به طور قطع با دسیسه ها و توطئه هایی که دشمن چیده بود هیچ اثری از انقلاب باقی نمی ماند.

وی اظهار داشت : به برکت خون پاک شهیدان ، رهبری داهیانه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری ، در صحنه بودن مردم ، وحدت و بصیرت مردم دست به دست هم داد تا انقلاب بماند و روزبه روز نیرومندتر شود.

رییس دانشگاه حکیم سبزواری از جنگ نرم به عنوان جنگی به مراتب سخت تر از سخت یاد کرد و گفت : جنگ نرم تغییر اذهان ، افکار و مغزهای جوانان برای دور شدن از هویت ملی و مذهبی خودشان است .

محمدیان افزود : در جنگ نرم دشمنان اهداف شهیدان و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی را نشانه گرفته اند اما ما پیش از آنان همچون گذشته درسشان را خوانده ایم و تدابیر لازم را انجام می دهیم .

وی با بیان اینکه شهدای والامقام با انگیزه تقرب به خداوند پای در جهاد گذاشته و خون خود را نثار کردند تا این انقلاب پابرجا بماند، اظهار داشت : یکی از جلوه های استمرار راه شهیدان زنده نگه داشتن یاد آنان است .

رییس دانشگاه حکیم سبزواری همچنین اظهار داشت : انقلاب ما ماهیتی کاملا فرهنگی و دینی داشت که به برکت آن پایه های ظلم و استبداد در کشور ویران شد.

محمدیان افزود : رهبری داهیانه ، مدبرانه و پیامبرگونه امام راحل به شعور ، شور و خروش مردم جهت داد و راه روشنی را پیش پای انقلابیون نهاد و نهالی به نام جمهوری اسلامی در خاک وطن کاشته شد که هر روز نیرومندتر می شود .

یکی از راویان دوران هشت سال دفاع مقدس نیز در این مراسم معنوی گفت : اوج هدیه خدا به جهادگرانش شهادت است که نصیب هر کسی نمی شود.

پیراسته با ذکر خاطراتی از زندذگی شهدا افزود : شهدا از همه چیز خود برای کسب رضای خدا گذشتند .

وی با اشاره به ویژگیهای شهدا از جمله شجاعت ، صداقت در کارها و خلوص نیت گفت : ویژگیهای شهدا باعث شد آنان برای همیشه الگوی نسل های بعد باشند .

وی با اشاره به ضرورت برگزاری یادواره شهدا با اشاره به فرمایش امام راحل (ره) که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست افزود : باید در این مجالس به غیر از خانواده معظم شهدا از بقیه اقشار هم دعوت کنیم .

وی معرفی شهدا و تبیین سبک زندگی آنها به طور واقعی و نیز انتقال ارزش های دفاع مقدس را برای نسل امروز یک ضرورت دانست .

در این مراسم از خانواده معظم شهدای این یادواره با اهدا تصویر شهدا تجلیل شد.

پخش کلیپ تصویری از شهدا ، مداحی ، ارتباط مستقیم تلفنی با پدر معظم یکی از شهدا در بین الحرمین ، نمایش عاشورایی علمدار بیقرین و پخش فیلم کوتاه از جمله برنامه های این یادواره بود .



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.