اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی





اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 7 آذر 1392 / کد مطلب: 7399 / نظرات: 1

عضو کمیسیون امنیت خارجی مجلس:


گام نهایی مذاکرات هسته ای به فرو پاشی تحریم ها منتهی می شود


گام نهایی مذاکرات هسته ای به فرو پاشی تحریم ها منتهی می شود  عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشخص بودن گام اول و آخر در این مذاکرات گفت : در گام اول غنی سازی را به عنوان حق مسلم تثبیت کردیم و گام نهایی هم بایستی به فرو پاشی تحریم ها منتهی شود .

به گزارش سبزوارپیام به نقل از  ایرنا ، دکتر محمدرضا محسنی ثانی پنج شنبه شب در جمع شماری از مسوولان سبزوار، افزود : با توفیقی که در مذاکرات هسته ای ایران انجام شد حماسه دیگری از بعد سیاسی بوجود آمد که زمینه ساز حماسه اقتصادی است .

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ،توفیقات مذاکرات هسته ای را نتیجه لطف و عنایت الهی ، مقاومت و ایستادگی مردم و رهنمودهای مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود : تیم مذاکره کننده نیز دارای توانایی ، تخصص و تبحر خوبی بهره می برد .

وی با بیان اینکه توفیقات مذاکرات هسته ای در سایه پایبندی به اصول و ارزش های انقلاب اسلامی بدست آمده ،افزود : ایران در مذاکرات هسته ای ذره ای از اصول و ارزش های خود عقب نشینی نکرده بلکه مذاکره بر مبنای برد – برد بوده است .

وی با تشریح روند مذاکرات هسته ای ایران از سالهای گذشته تاکنون اظهار داشت : تیم مذاکره کننده ایرانی توانست بدون عقب نشینی از مواضع و منافع ملت ایران از حق هسته ای جمهوری اسلامی دفاع کند و به طور قطع پس از این شاهد بهبود شرایط اقتصادی خواهیم بود .

محسنی ثانی افزود : پس از این مذاکرات موفقیت آمیز، رفع تحریم ها در زمینه پتروشیمی ، آزادی بیمه نفتکش ها و خارج شدن از رکود صادرات نفتی اقتصاد کشور ، گشایش در امر دانشجویان ، غذا و دارو حاصل شد.

وی با اشاره به فضای روانی بوجود آمده در بین سایر کشورها در خصوص ایران افزود : قبل از این برخی کشورها که ارتباطی هم با مسائل تحریمی ایران نداشته و مصوب شورای امنیت هم نبودند بر مبنای فضای روانی بوجود آمده خود تحریمی برای کشور ما می کردند که اکنون این موضوع هم رفع شد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت هفته بسیج هم گفت : بسیج با دستاوردهایی که در همه عرصه ها داشت نظام و انقلاب را بیمه کرد .

محسنی ثانی با اشاره به دستاوردهای بسیج به عنوان یک نعمت و فرهنگ برای کشور افزود : این شجره طیبه بر مبنای منویات امام راحل (ره) توانست در ابعاد مختلف ثمرات بسیار ارزشمندی برای انقلاب اسلامی داشته باشد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.