اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 12 آذر 1392 / کد مطلب: 7426 / نظرات: 1


98 نفر معلول در آسایشگاه معلولان ذهنی سبزوار نگهداری می شوند


98 نفر معلول در آسایشگاه معلولان ذهنی سبزوار نگهداری می شوند مدیرعامل موسسه خیریه معلولان ذهنی امیرالمومنین (ع) سبزوار گفت : 98 نفر معلول ذهنی دختر بالای 14 سال در آسایشگاه این موسسه نگهداری می شوند .
به گزارش سبزوارپیام، حمید بلوکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : آسایشگاه معلولان ذهنی این شهرستان ظرفیت نگهداری از 160 معلول ذهنی دختر بالای 14سال را دارد.

وی اظهار داشت : 60 نفر از این 98 نفر بدون سرپرست بوده و تعدادی هم فاقد تمکن مالی هستند.

این مسوول افزود: خانواده هایی که توانایی مالی دارند ماهیانه پنج درصد برای هزینه نگهداری فرزندشان به آسایشگاه پرداخت می کنند .

وی با بیان اینکه از این تعداد معلول ذهنی دختر بالای 14 سال 28 نفر مجهول الهویه هستند، افزود : 24 نفر از این معلولان با همکاری بهزیستی شناسنامه دار شده اند ولی هنوز نتوانسته ایم برای چهار نفر دیگر شناسنامه بگیریم.

وی با اظهار اینکه هزینه نگهداری هر معلول طبق هزینه های سال گذشته پنج میلیون و 500 هزار ریال است ،افزود : 35 درصد از این هزینه برعهده بهزیستی ، پنج درصد خانواده های معلولان و 60 درصد بقیه نیز از محل مشارکت های مردمی تامین می شود .

بلوکی با قدردانی از کمک های خیرین گفت : خیرین همیشه حمایت کننده و پشتیبان ما بوده و هستند و در حقیقت ادامه کار را مدیون پشتیبانی و مشارکت مردم هستیم .

مدیرعامل موسسه خیریه معلولین ذهنی امیرالمومنین (ع) سبزوار در ادامه راه اندازی تالار یاس را فعالیت اقتصادی این موسسه عنوان کرد.

او گفت : در حال حاضر یک زمین هزار و 500 متری در اختیار داشته و آمادگی داریم با مشارکت های مردمی فعالیت اقتصادی دیگری داشته باشیم .

وی همچنین با اشاره به ضرورت احداث آسایشگاه معلولان ذهنی پسر بالای 14 سال درسبزوار افزود : در حال حاضر خانه باران دیوارکشی شده و در حال احداث آسایشگاه هستیم.

وی با اشاره به پیش بینی سه مرکز نگهداری در آسایشگاه خانه باران ابراز امیدواری کرد یکی از این مراکز به ظرفیت 64 نفر از اواسط سال آینده آماده پذیرش می شود.

مدیرعامل موسسه خیریه معلولین ذهنی امیرالمومنین (ع) سبزوار با بیان اینکه خیرین از این کار خیر استقبال کرده اند ،افزود : برای بهره برداری سریع تر خانه باران این شهرستان نیازمند یاری افراد خیر و نیکو کار هستیم.

بلوکی همچنین با گرامیداشت 12 آذر روز جهانی معلولان افزود : مراسمی با کمک فرزندان مددجو و انجمن بانوان نیکوکار موسسه خیریه معلولان ذهنی امیرالمومنین (ع) سبزوار برگزار خواهد شد. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


عباس خلیلی دارینی | ايميل
جناب آقای بلوکی خسته نباشین خدا خیرتان بدهد