اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 12 آذر 1392 / کد مطلب: 7427 / نظرات: 0

رییس اداره بهزیستی سبزوار:


بهزیستی سبزوار نیازمند کمک مسوولان و خیرین است


بهزیستی سبزوار نیازمند کمک مسوولان و خیرین است رییس اداره بهزیستی سبزوار گفت : این نهاد با توجه به وظایف گسترده و امکانات و اعتبارات کم نیازمند همکاری همه جانبه مسوولان و خیرین است .

به گزارش سبزوارپیام، محمد حسین هادوی فر روز سه شنبه در مراسمی که به مناسبت روز جهانی معلولان در سالن اجتماعات بهزیستی سبزوار برگزار شده بود، افزود : اعتبارات سازمان بهزیستی با توجه به گستردگی وظایف بهزیستی و تعداد مددجویان جوابگو نیست.

وی مددجویان این اداره را شامل معلولان، بیماران روانی مزمن، سالمندان ،کودکان خانواده های بی سرپرست و غیره برشمرد و گفت : این فقط در بخش حمایتی بهزیستی است.

وی محورهای فعالیت اداره بهزیستی را در امور توانبخشی ،اجتماعی، پیشگیری ، مشارکت های مردمی،اشتغال و موسسات غیر دولتی عنوان کرد.

هادوی فر افزود : برخی از خدمات بهزیستی به قشر خاصی از جامعه ارایه می شود و برخی دیگر همچون پیشگیری از معلولیت ها و طرح های غربالگری بینایی و شنوایی برای همه افراد جامعه انجام می شود.

وی بر نقش مشارکت های مردمی و خیران در یاری رساندن و خدمت رسانی به مددجویان این اداره تاکید کرد و اظهار داشت: بدون کمک های خیرین ما در انجام وظایف مان دچار مشکل خواهیم شد.

وی به تهیه پنج هزار سبد کالا برای مددجویان بهزیستی در ماه رمضان امسال اشاره کرد و گفت : این سبدهای کالا به قیمت دو میلیارد ریال به قیمت بازرگانی و دولتی از محل کمک های خیرین در اختیار مددجویان این شهرستان قرار گرفت.

وی همچنین به تحویل 167 واحد مسکن روستایی و شهری تا ابتدای امسال هم اشاره کرد و گفت : این واحدها به صورت موردی با 40 میلیون ریال کمک بلاعوض سازمان ، آورده مددجویان و کمک های خیران برای مددجویان بهزیستی سبزوار احداث شد.

رییس اداره بهزیستی سبزوار با قدردانی از کمک های خیرین به این اداره اظهار داشت : وجود خیرین و کمک های آنان،بازو و پشتیبان این اداره به حساب می آیند.

هادوی فر با بیان اینکه 9 هزار معلول تحت پوشش اداره بهزیستی سبزوار است ،افزود : از این معلولان حدود هزار و 170 نفر مستمری بگیر هستند و به بقیه نیز کمک های موردی نظیر لوازم کمک پزشکی ، توان بخشی ، جهیزیه ،کمک هزینه ازدواج ، بن کالا و ... دریافت می کنند.

وی با اظهار اینکه معلولان شدید مستمری می گیرند و معلولان متوسط و خفیف کمک های موردی دریافت می نماید، افزود : در حال حاضر بیش از یکهزار نفر معلول شدید که امکان هیچ فعالیتی ندارند در نوبت دریافت مستمری هستند.

وی به وجود 400 دانش آموز و 850 دانشجوی معلول تحت پوشش اداره بهزیستی سبزوار نیز اشاره کرد و گفت : چهار سازمان مردم نهاد برای معلولان در این شهرستان فعالیت می کنند که بایستی این سازمان ها پیگیر مطالبات معلولان باشند.

وی با اشاره به ضرورت مناسب سازی اماکن و معابر عمومی برای معلولان نیز افزود : مسوولان بایستی در این زمینه هر چه بیشتر معلولان را یاری کنند.

اجرای دکلمه توسط یکی از روشندلان ، اجرای سرود توسط کانون ناشنوایان و تجلیل از حامیان معلولان و نیز معلولان برگزیده در مسابقات مختلف از جمله برنامه های این مراسم بود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.