اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 16 آذر 1392 / کد مطلب: 7451 / نظرات: 0


همایش سه ساله های حسینی در سبزوار برگزار شد


همایش سه ساله های حسینی در سبزوار برگزار شد سوگواره یاس های نیلوفری با عنوان ˈهمایش سه ساله های حسینیˈ در ایام شهادت حضرت رقیه (س) در سبزوار برگزار شد .

به گزارش  سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، در این مراسم معنوی که در محل حسینیه باقرالعلوم (ع) سبزوار برگزار شد، صدها تن از دختران خردسال و نونهال به همراه مادران خود در سوگواره یاس های نیلوفری حضور یافته و همنوا با مظلومان کربلا در مظلومیت امام حسین (ع) و یارانش گریستند.

مسوول هیات فرهنگی مذهبی مکتب الشهدای سبزوار در حاشیه این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : سوگواره یاس های نیلوفری در سالروز شهادت سه ساله امام حسین حضرت رقیه (س) و کاروان اسرای کربلا که پیام آوران عاشورا بودند و سهم بسزایی در زنده نگه داشتن حماسه عاشورا داشتند، برگزار شد.

ˈرضا پرستشˈ با تاکید بر اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی برای خانواده ها، افزود : حضور مادران به همراه کودکانشان در چنین مراسمی بالطبع دارای آثار تربیتی فراوانی است.

مسوول هیات فرهنگی مذهبی مکتب الشهدای سبزوار اظهار داشت : زنده نگه داشتن عاشورا و شعائر دینی نیازمند برنامه ریزی های منسجم برای فعالیت های فرهنگی است .

پرستش با اشاره به فعالیت تاثیرگذار خواهران در هیات فرهنگی مذهبی مکتب الشهدا نیز گفت : این هیات در مناسبت های مختلف مراسم مذهبی و فرهنگی همچون زیارت آل یاسین ، دعای عرفه ، مراسم شیرخوارگان حسینی و ... را برگزار می کند.

مداحی ، قصه گویی ، پخش کلیپ عاشورایی و اجرای نماهنگ خرابه شام از جمله برنامه های این مراسم معنوی بود.

در این همایش کتابهایی با مضامین عاشورایی بین کودکان حاضر در این مراسم توزیع شد.

همچنین در این همایش به خردسالانی که دارای بهترین پوشش و حجاب بودند با هدف فرهنگ سازی مکتب عاشورایی و حجاب اسلامی هدایایی اهدا شد.

همایش سه ساله های حسینی به همت هیات فرهنگی مذهبی مکتب الشهدا و روابط عمومی شهرداری سبزوار برگزار شد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.