اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 16 آذر 1392 / کد مطلب: 7459 / نظرات: 0


بیانیه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه حکیم به مناسبت روز دانشجو


تشکلهای دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری به مناسبت ۱۶ آذر و روز دانشجو، با صدور بیانیه‌ای برخی از مطالبات و موضع گیری های خود را در مورد مسائل اساسی کشور اعلام کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: ما دانشجویان از تمامی مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی می خواهیم ضمن توجه بیشتر به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و پس از تحقق بعد سیاسی آن، تمامی تلاش خود را در تحقق حماسه اقتصادی و رفع مشکلات معیشت مردم مبذول نموده و ضمن توجه هرچه بیشتر به مسائل داخلی کشور از سیاه نمایی های بی مورد پرهیز نمایند.

متن کامل بیانیه تشکل های دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری به شرح زیر است:

باز هم ماه آذر و باز هم بوی شهادت و بصیرت. انگار هنوز هم صدای رگبار مسلسل سال ۱۳۳۲ بر گوشمان طنین می اندازد. و آه بلند و جان گداز مجروحین را در میان این سکوت غم بار می شنویم. انگارهمین دیروز بود که دانشگاه تهران در خون فرو غلتیده بود و دیوار هایش بوی خون به خود گرفته بود. آری ۱۶ آذر روز بصیرت بود و روز عمل، روز دلدادگی بود و خط بطلانی بر سیاست های نظام وابسته و سرسپرده حاکم. نظامی که ادامه سلطنت منحوس خود را مدیون حمایت دولتهای مستکبر جهان بود.

این رژیم بعد از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ به خیال خامش مسیر را منحرف کرده بود حال آنکه در این کارزار دانشگاهیان و دانشجویان بصیر نیز مانند برخی از مردم بصیر در اعتراض به سرسپردگی حکام و دخالت مستکبرین جهان در امور داخلی کشورشان، به جرگه معترضین و مبارزین پیوستند. اندک زمانی نگذشت که در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ دانشکده فنی تهران و تاریخ درخشان و سرشار از عبرت ایران روزی را در خود به ثبت رسانید که حال با گذشت ۶۰ سال از آن واقعه سترگ، نه خونشان خشک شده است و نه راهشان به نسیان سپرده شده است. سه دانشجویی که(مصطفی بزرگ نیا، مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی) در قربانگاه عشق، جام شهادت سر کشیدند و به هم قطارانشان درس بصیرت، جسارت و دشمن شناسی آموختند و نامشان برای همیشه در تاریخ استکبار ستیزی ملت ایران به نیکی ماندگار خواهد ماند.

آری ۱۶ آذر به عنوان روز بصیرت دانشجویان برای آمریکا ستیزی و البته نه روز آمریکا ستایی در تاریخ این مرز و بوم ثبت شد. روزی که ملتی سرافراز، تاوان درخواست استقلال از استکبار جهانی را در قالب ۳ اهورایی پرداخت. و البته از این روزها در تاریخ این مرز و بوم کم نبوده است. آری ۱۶ آذر نمرده است که برایش مجلس ختم بگیریم، بلکه شهید شده است و شهید هم همیشه زنده است.

حال با مدیریت الهی امام راحل و رهبری جانشین برحقش امام خامنه ای و در سایه انقلاب پر برکت اسلامی و گذراندن ایام پر افتخار دفاع مقدس توانسته ایم کشور خود را از زیر ذلت و سرسپردگی ابرقدرتهای غرب و شرق برهانیم. به فرموده رهبر انقلاب، امروز دانشجوی خوب و موفق، دانشجویی است که خوب درس بخواند-خوب فکرکند و معرفتش را بالا ببرد. امروز یکی از مسئولیت های سنگین جریان دانشجویی تلاش برای فهمیدن است، یعنی تفکر. عرصه جنگ امروز تغییر کرده است و جنگ سخت و رو در رو جایش را به جنگ نرم داده است جنگی که افکار و ایمان مردم را نشانه رفته است.

آری کشورهایی که هنوز رد پای آمریکا در آنها مشهود است هم اینک در زمره بی ثبات ترین کشورهای جهان اند و این است نتیجه اعتماد به شیطان.

ما دانشجویان آگاه و همیشه در صحنه اینک با ندای تکبیر، با اعلام بندهای ذیل، ضمن ادامه راه آن سه شهید اهورایی یک بار دیگر با آرمان های انقلاب، امام و رهبری بیعت می نماییم.

۱- ما دانشجویان از تمامی مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی می خواهیم ضمن توجه بیشتر به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و پس از تحقق بعد سیاسی آن، تمامی تلاش خود را در تحقق حماسه اقتصادی و رفع مشکلات معیشت مردم مبذول نموده و ضمن توجه هرچه بیشتر به مسائل داخلی کشور از سیاه نمایی های بی مورد پرهیز نمایند.

۲- ما دانشجویان ضمن تشکر از تلاش های بی وقفه تیم مذاکره کننده ایرانی در به ثمر رساندن توافقنامه ژنو از مسئولین می خواهیم با توجه دقیق و عمیق به مفاد این توافقنامه و توافقنامه های بعدی در جهت عدم اجازه سوء استفاده دشمنان قسم خورده انقلاب، به دنبال احقاق کامل حقوق هسته ای ایران در عرصه نظام بین الملل باشند و از یاوه گویی ها و دوپهلو صحبت نمودن های کشورهای غربی هراسی به خود راه ندهند و بدانند که موفقیت های امروز نتیجه مقاومت های ۱۰ ساله گذشته بوده است. لذا مسئولین امر باید این آیه قران را نصب العین خود قرار دهند که: همانا کسانی که گفتند پروردگار ما خداست و استقامت ورزیدند هیچ ترس و اندوهی نداشته باشند.

۳- ما دانشجویان به کشورهای ۵+۱اعلام می داریم مذاکرات هسته ای آزمایشیست بزرگ برای شما. لذا چنانچه بخواهید با مکر و حیله و سیاست های مزورانه خدشه ای به حقوق مسلم جمهوری اسلامی ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای وارد آورید در راستای سیاست های کلان نظام و گوش به فرمان رهبر انقلاب، لغو توافقنامه را با جدیت تمام دنبال خواهیم کرد.

۴- ما دانشجویان ضمن ابراز انزجار از سیاستهای شیطانی و مکارانه دولت های مستکبر بالاخص ایالات متحده آمریکا یکبار دیگر نگرانی عمیق خود را از دخالت های منفعت طلبانه این دولت در کشورهای منطقه اعلام می داریم.

۵- در پایان، این نکته بسیار کلیدی را اعلام می داریم که دشمنی و «شعار مرگ بر آمریکای» ما با توافق هسته ای پایان نخواهد یافت. لذا با اتحاد و انسجام بیشتر و کوبنده تر از همیشه نفرت و انزجار خود را از سیاست های دولت مردان آمریکا و البته رژیم منحوس و نامشروع صهیونیستی با این شعار تکرار می نماییم که: « مرگ بر امریکا» «مرگ بر اسرائیل»

تشکل های دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری آذر ۱۳۹۲




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.