اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 19 آذر 1392 / کد مطلب: 7474 / نظرات: 0


بیش از 40 هزار دام سبک و سنگین در خوشاب بر علیه تب مالت واکسینه شدند


 رییس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: بیش از 40 هزار راس دام سبک وسنگین علیه بیماری بروسلوز (تب مالت) از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان واکسینه شدند.

به گزارش سبزوارپیام، دکتر برات الله زیدآبادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت واکسیناسیون، افزود : این شبکه هر ساله برای جلوگیری از بیماری تب مالت در جمعیت دامی و انسانی اقدام به واکسیناسیون دامهای سبک و سنگین و اقدامات کنترلی دیگر می کند.

وی انجام عملیات شناسایی حیوانات آلوده با استفاده از آزمایشات سرمی و جدا سازی و کشتار آنها در کلیه گاوداری های صنعتی شهرستان هر شش ماه یک نوبت ، برگزاری کلاس های آموزشی ترویجی بین دامداران و روستائیان و توزیع اطلاعیه های بهداشتی را از جمله اقدامات بهداشتی در حال اجرای این شبکه عنوان کرد.

رییس شبکه دامپزشکی خوشاب اظهار داشت : بیماری بروسلوز یا تب مالت یکی از بیماری های مهم مشترک بین انسان و دام است که این بیماری طیف وسیعی از پستانداران اهلی و وحشی را می تواند مبتلا سازد.

وی خودداری از مصرف شیر و فرآورده های لبنی غیر پاستوریزه ، جوشانیدن شیر ، نخوردن گوشت خام و سایر بافت های حیوان آلوده ، دفن بهداشتی جفت ،آزمایش مرتب دام ها جهت شناسایی دام های آلوده، اخراج دام های آلوده از گله و کشتار به موقع آنها و واکسیناسیون دام ها را از مهمترین راههای کنترل و پیشگیری بیماری تب مالت اعلام کرد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.