اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 25 آذر 1392 / کد مطلب: 7503 / نظرات: 4

اسرار نامه نوشت :با خراسان از مهرنیا تا مهری


روح الله مهری خبرنگار روزنامه خراسان در سبزوار شد


روح الله مهری خبرنگار روزنامه خراسان در سبزوار شد مجله اینترنتی اسرار نامه :در هفته های اخیر خبر انصراف محمدمهرنیا از مسئولیت روزنامه خراسان در سبزوار  را به نقل از یک منبع آگاه در اسرارنامه منتشر کردیم.

به پیگیری این مطلب ، روز دوشنبه خبرنگار اسرارنامه از طریق تماسی تلفنی با محمدمهرنیا روزنامه نگار پیش کسوت سبزواری جویای صحت این خبر و وضعیت آتی مسئولیت روزنامه خراسان در سبزوار شد.

مهرنیا که از پرکارترین خبرنگاران دیار سربداران در دو دهه اخیر بوده است ، در گفتگو با اسرارنامه ضمن تأیید این خبر گفت : بعد از انصراف خودش از مسئولیت روزنامه خراسان در سبزوار ، به پیشنهاد او و با موافقت مسئولان این روزنامه کثیرالانتشار کشور روح الله مهری که یکی دیگر از خبرنگاران باسابقه و از فرهنگیان شهرستان سبزوار است ، به عنوان خبرنگار  روزنامه خراسان در سبزوار معرفی شده است.

وی افزود: به دلیل اینکه خود وی در حال حاضر مسئولیت دفتر ایرنا درسبزوار را برعهده دارد و ایرنای سبزوار یکی از اصلی ترین دفاتر خبرگزاری رسمی جمهوری  اسلامی ایران در استان خراسان رضوی است ، داشتن مسئولیت همزمان این دفترخبری و روزنامه خراسان ، ممکن بود به کیفیت کار لطمه وارد کند ، لذا از چندین وقت قبل انصراف خود را به مسئولان روزنامه خراسان اعلام کرده بود اما هربار درخواست وی رد شد تا اینکه سرانجام حدود یک ماه قبل با درخواست وی موافقت به عمل آمد و مسئولان روزنامه خراسان بعداز مدتی ، دامادش روح الله مهری را جایگزین وی کردند.

این خبرنگار پیش کسوت افزود: روح الله مهری حدود 15 سال سابقه کار مطبوعاتی در منطقه سبزوار بزرگ را دارد و در زمان قبل از تأسیس شهرستان های تازه تأسیس در غرب خراسان رضوی وی به عنوان اولین خبرنگارمستقل روزنامه خراسان در منطقه جوین منصوب شد و بعد از آن به مدت چند سال ، مسئولیت روزنامه خراسان در منطقه داورزن را برعهده گرفت تا اینکه اخیرا به سمت خبرنگار روزنامه خراسان در سبزوار که یکی از اصلی ترین قطب های خبری و رسانه ای شمال شرق کشور است ، منصوب شد.

وی ادامه داد: روزنامه خراسان تصمیم دارد به زودی ، علاوه بر روح الله مهری ، یک خبرنگار دیگر را نیز در سبزوار جذب نماید.

مهرنیا در این زمینه توضیح بیشتری داد و گفت: از مدت ها قبل در زمانی که هنوز خود وی به عنوان خبرنگار خراسان در سبزوار فعالیت می کرد ، به دلیل حجم بالای سوژه های خبری در این شهرستان ، درخواست افزوده شدن یک خبرنگار جدید را به مسوولان این روزنامه ارائه داده بود که این درخواست مورد پذیرش واقع شد و قرار بود روح الله مهری در کنار محمد مهرنیا به کار خبرنگاری روزنامه خراسان در سبزوار مشغول شود. اما پس از انصراف مهرنیا از این روزنامه ، اینک قرار است در کنار روح الله مهری ، یک خبرنگار جدید نیز برای خراسان در سبزوار جذب شود.

گفتنی است روح الله مهری متولد شهریور 1356 و کارمند آموزش و پرورش در شهرستان های غرب خراسان رضوی است.

وی که برادر دو شهید روحانی از شهدای معزز دفاع مقدس است ، اصالتا متعلق به خانواده ای مذهبی ازاهالی روستای تاریخی مهر در شهرستان داورزن می باشد که به دلیل چندین سال فعالیت مطبوعاتی هم اکنون به عنوان یکی از چهره های رسانه ای دیار سربداران شناخته می شود.

وی علاوه بر خبرنگاری روزنامه خراسان ، مدیرمسئولی نشریه محلی ندای کویر را نیز بر عهده دارد و نیز یکی از دست اندرکاران پایگاه خبری تحلیلی سبزوار پیام است که تحت مدیریت محمدمهرنیا اداره می شود.

طبق اطلاعات مجله اینترنتی اسرارنامه مهری هم اکنون در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد سبزوار است و براساس بعضی شنیده ها از منابع آگاه ، احتمال دارد وی به عنوان مسئول روابط عمومی اداره آموزش و پرورش سبزوار نیز انتخاب شود.

لازم به یادآوری است روستای مهر داورزن که خاستگاه تعدادی از چهره های علمی ، دانشگاهی ، فرهنگی ، مطبوعاتی ، سیاسی و .... در غرب خراسان رضوی است ، از دیرباز به عنوان یکی از روستاهای مهم و تاریخی سبزواربزرگ محسوب می شده است و در سال های اخیر فعالیت خبرنگاران مجربی نظیر محمدمهرنیا و روح الله مهری از این روستا به وجاهت فرهنگی آن در غرب خراسان رضوی افزوده است.

براساس بعضی منابع تاریخی نام روستای مهر برگرفته از الهه عشق و دوستی است و نزدیکی این روستا به محل احداث آتشکده آذربرزین مهر سبزوار به عنوان یکی از سه آتشکده مهم ایران باستان در زمان ساسانیان ، گواه واضحی به پیشینه تاریخی و فرهنگی این منطقه دارد.

از بعضی چهره های سرشناسی که در سالهای اخیر از روستای مهر در غرب خراسان رضوی مطرح شده اند عبارتند از :

دکتر مهری پزشک متخصص چشم ، محمدمهرنیا خبرنگار با سابقه روزنامه خراسان و مسئول دفتر خبرگزاری ایرنا در سبزواربزرگ ، سیدمحسن و سیدرضا مهری دو عکاس هنری و خبری دیار سربداران که موفق به دریافت برخی جوایز در سطح کشور شده اند ، روح الله مهری خبرنگار روزنامه خراسان و ...

همچنین تعدادی از فرزندان مهر موفق شده اند در سطح کشور به سمت های بالایی دست یابند که از آن جمله می توان به حسین مهری مدیرعامل شرکت پست ایران (منبع) و سردار تقی مهری رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی کشور(منبع)اشاره کرد که نام آن ها پیش از این در فهرست مجله اینترنتی اسرارنامه از مدیران موفق سبزواری در سطح کشور ثبت شده است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


2 نظر در صف تاييد است.