اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 1 دي 1392 / کد مطلب: 7541 / نظرات: 0


105 نفر روحانی به سبزوار و خوشاب اعزام شدند


 کارشناس تشکل های دینی و انجمن های اسلامی اداره تبلیغات اسلامی سبزوار از اعزام 105 مبلغ و مبلغه همزمان با آغاز دهه آخر ماه صفر به شهرستان های سبزوار و خوشاب خبر داد.

به گزارش سبزوارپیام، مهدی برغمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این روحانیون شامل مبلغان اعزامی از قم و مشهد و روحانیون بومی هستند که برگزاری مراسم سخنرانی و سوگواری را در سطح چندین مسجد و حسینیه این شهرستان ها در طول این دهه برعهده دارند.

وی با بیان اینکه 25 نفر از این مبلغان را بانوان مبلغه تشکیل می دهند ،اظهار داشت : روحانیون اعزامی از امروز به شهرها و روستاهای شهرستان های سبزوار و خوشاب عزیمت کرده و تا پایان روز 28 صفر در این مناطق حضور دارند.

وی برپایی مراسم سوگواری توسط هیات های مذهبی در سطح شهر و روستاهای سبزوار و عزیمت کاروان های سوگواری پیاده و سواره به مشهد مقدس را از دیگر برنامه های دهه آخر صفر در سبزوار ذکر کرد.

او افزود : بیش از یکهزار و 350 زائر حضرت امام رضا (ع) در قالب 15 کاروان با پای پیاده از این شهرستان راهی مشهد مقدس می شوند.

وی با اشاره به صدور مجوز برای کاروان های پیاده و سواره دهه آخر ماه صفر توسط اداره تبلیغات اسلامی سبزوار افزود : روند ثبت نام و اخذ مجوز هیات های مذهبی که با اتوبوس به مشهد مقدس عزیمت می کنند، هنوز ادامه دارد .

وی با اعلام اینکه حدود 500 مسجد و حسینیه در شهرستان های سبزوار و خوشاب وجود دارد ،گفت: مساجد و حسینیه های این شهرستان ها در دهه آخر صفر و به ویژه در شب های اربعین و 28 صفر و شهادت امام رضا (ع) با برگزاری مراسم سوگواری میزبان عاشقان اهل البیت (ع) در سطح شهرستان هستند



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.