اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 7 دي 1392 / کد مطلب: 7599 / نظرات: 0


کمبود آتش‌نشان و نردبان هیدرولیک در مأموریت‌های اطفای حریق


رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار با اشاره به اینکه با کسری نیرو مواجه هستیم، گفت: نردبان هیدرولیک مهم‌ترین نیاز فعلی این سازمان خدماتی است.

 به گزارش سبزوارپیام ، مهدی احمدی‌راد در گفت‌وگو با  فارس اظهار کرد: این نردبان در اطفای حریق ساختمان‌های بلند مورد استفاده قرار می‌گیرد که امیدواریم در بودجه سال آینده سازمان پیش‌بینی شود.

وی یادآور شد: برای جلوگیری و رفع خطرات اولیه در بروز حوادث در ساختمان‌های بلند نیاز به تشک نجات داریم.

رئیس سازمان آتش‌نشانی سبزوار با اشاره به اینکه چهار ایستگاه فعال در سطح شهرستان در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند، اظهار کرد: با توجه به جمعیت 250 هزار نفری سبزوار و استاندارد هر 50 هزار نفر یک ایستگاه در سطح شهرستان نیازمند به استقرار ایستگاه پنجم آتش‌نشانی هستیم.

وی ادامه داد: این ایستگاه در منطقه شرق سبزوار مستقر می‌شود و آغاز کار احداث آن سال آینده خواهد بود.

احمدی‌راد از گسترش ایستگاه 4 آتش‌نشانی خبر داد و گفت: با توجه به نبود فضای آموزشی و ورزشی در این ایستگاه طرح گسترش آن به پیمانکار داده شده است و در آینده کار اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از 100 نفر به عنوان آتش‌نشان در حال کار در این سازمان هستند، خاطرنشان کرد: براساس چارت سازمانی باید 160 نفر نیرو داشته باشیم که در حال حاضر با کسری 60 نفری نیرو مواجه هستیم.

رئیس سازمان آتش‌نشانی سبزوار ادامه داد: بیش از 13 دستگاه خودرو عملیاتی و سه دستگاه خودرو نجات در ایستگاه‌های سازمان به‌کارگیری می‌شوند.

احمدی‌راد افزود: ست هیدرولیک نجات نیز در تمام خودروهای سنگین عملیاتی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به کمبودها و نیازهای این سازمان اضافه کرد: حداقل یکسری کامل ست هیدرولیک نجات، 4 دستگاه AFT و دو دستگاه خودرو پیشرو مورد نیاز این سازمان است.

احمدی‌راد با بیان اینکه عمده حوادث شهرستان در بافت‌های فرسوده و در جنوب شهرستان رخ می‌دهد، ادامه داد: بیش از 20 شیر هیدارت برای جلوگیری از این حوادث در شهرستان نصب شده است و درخواست 18 دستگاه شیر نیز داده شده که به زودی در شهر نصب خواهد شد.

وی با بیان اینکه بودجه امسال آتش‌نشانی سبزوار 3 میلیارد تومان بوده است، اضافه کرد: بودجه آتش‌نشانی وابسته به بودجه شهرداری است و در صورت محقق نشدن آن بودجه ما نیز محقق نمی‌شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی سبزوار با بیان اینکه ساختمان فعلی ایستگاه 2 آتش‌نشانی سبزوار مناسب نیروها نیست، گفت: اقداماتی برای انتقال بخش اداری سازمان از این ایستگاه و استقرار بخش آموزش و عملیات در آن صورت خواهد گرفت.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.