اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 10 دي 1392 / کد مطلب: 7622 / نظرات: 0


سرپرست اداره اوقاف سبزوار خواهان ترویح فرهنگ وقف در جامعه شد


سرپرست اداره اوقاف سبزوار خواهان ترویح فرهنگ وقف در جامعه شد
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار خواهان ترویج فرهنگ وقف در جامعه شد و گفت: وقف از مهمترین عواملی است که موجب نهادینه شدن مودت اهل بیت (ع) در جامعه می شود.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام محمد صفرپور در نشست علمی و صنفی وقف با بیان اینکه ائمه اطهار (ع) از بزرگترین واقفان هستند افزود: در صورت ترویج و نهادینه شدن فرهنگ وقف، بسیاری از مشکلات جامعه رفع خواهد شد.

وی گفت: سنت حسنه وقف یکی دیگر از افتخارات مکتب اسلام و از اهرمهای موثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه است.

وی اظهار داشت: وقف بارزترین و روشن ترین مصداق احسان، انفاق، صدقه جاریه، تعاون و باقیات الصالحات است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار به گستردگی حوزه وقف اشاره کرد و گفت: وقف دارای تاثیرات بسیار در همه ابعاد جامعه اعم از اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

حجت الاسلام صفرپور با بیان اینکه در مجموع دو هزار و 400 موقوفه و 9 هزار رقبه در سبزوار وجود دارد افزود: حدود 90 درصد این موقوفات به اطعام عزاداران اهل بیت (ع) و تعزیه خاندان عصمت و طهارت (ع) اختصاص دارد.

وی اظهار داشت: چیزی جز عاشورا، حضرت امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) نمی توانست انقلاب را نجات دهد و ما هر چه داریم از اهل بیت (ع) و حضرت امام حسین (ع) است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.